برگزاری اولین جلسه ی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گیلان در سال ١۴٠٠

اولین جلسه ی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گیلان در سال ١۴٠٠ در روز سه شنبه مورخ ١٨ خرداد ماه با حضور مهندس عزیزی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مهندس شفقی مدیرکل دفتر فنی، مهندس پیرعلایی مدیرکل دفتر روستایی استانداری، دکتر نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی و نمایندگان دستگاه های عضو در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

در این جلسه دکتر نحوی نژاد با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان در سال ۹۹ بیان کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناسب‌سازی محیط، معابر و اماکن عمومی خدمات و وسایل حمل و نقل در سال ۹۹ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی سه جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان تشکیل شد که این موضوع قابل قبول بود.

مدیر کل بهزیستی گیلان ضمن  قدردانی از دست اندرکاران امر افزود: در سال گذشته شاهد برگزاری ٧ جلسه ی کمیته ی تخصصی در سطح استان با ٨٠ مصوبه ، جلسات متعدد مشورتی با ارگان ها و انجمن های ذیربط، ۵٧ جلسه ی ستاد و ۴٠ نشست مشورتی در شهرستان ها برگزار گردید.

وی در ادامه به ارزیابی وضعیت مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری در جشنواره شهید رجایی که بیانگر روند رو به رشد اقدام دستگاه‌ها در زمینه مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری است و رونمایی از نشان مناسب‌سازی که قرار است به ساختمان‌هایی با کاربری عمومی مناسب‌سازی شده و دسترس‌پذیر برای افراد دارای ناتوانی جسمی-حرکتی و سایر معلولیت‌ها اهدا شود، اشاره کرد.

 افشین عزیزی با اشاره به الزامات قانون مبنی بر رعایت اصول مناسب سازی و دسترس پذیری در معابر و اماکن عمومی، بیان داشت: به نظر می‌رسد در حال حاضر بیش از هرچیز نیاز به مناسب سازی افکار و اذهان مسئولین و عموم مردم هستیم.

وی ادامه داد: اعضای ستاد باید توان بیشتری برای فرهنگ سازی و دغدغه مند نمودن افراد در حوزه ی مناسب سازی به کار بگیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تقدیر از زحمات دبیرخانه خواستار احصا و تفکیک مصوبات اجرا شده و در خال اجرای جلسات گذشته شد و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد افزایش سرعت مناسب سازی باشیم.

کد خبر 37596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد