پاسخگویی به ۹۶ درصد از پیام‌های ارسالی سامانه ملی دیده‌بان در اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به یکهزار و ۶۶۰ مورد پیام ارسالی به سامانه ملی دیده‌بان در اردیبهشت ۱۴۰۰، گفت: ۶۵ درصد پیام‌ها توسط کارشناسان خط ۱۴۸۲ راهنمایی و ارشاد شده و بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «کاظم نظم‌ده» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح عملکرد سامانه ملی دیده‌بان خط ۱۴۸۲ در ماه گذشته، گفت: یکی از اهداف اساسی راه‌اندازی و فعالیت این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند برای برنامه‌ریزی آگاهانه، دقیق و مبتنی بر نیاز گروه‌های هدف است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای پاسخگویی از طریق سامانه دیده‌بان، سه فوریت و مرحله زمانی را طرح‌ریزی کردیم که یکی به صورت آنی است یعنی در مواقع آتش‌سوزی یا مرگ و میر در مراکز، باید در مدت‌زمان ۳ ساعت پاسخگویی انجام شود؛ مرحله دوم در وضعیت‌های فوری‌ست که حداکثر تا ۲۴ ساعت باید پاسخگویی صورت پذیرد و در مواقع عادی حداکثر تا ۷۲ ساعت پاسخگویی انجام می‌شود.

وی با اشاره به یکهزار و ۶۶۰ مورد پیام ثبت‌شده از طریق تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیده‌بان در اردیبهشت ۱۴۰۰، عنوان کرد: از این تعداد یکهزار و ۲۷۸ تماس با خط ۱۴۸۲، ۲۰۰ پیام از طریق صندوق صوتی، ۹۴ پیام از طریق سایت دیده‌بان و ۸۸ پیام از طریق اپلیکیشن ارسال شده است.

به گفته نظم‌ده اهم موضوعات پیام‌های ارسالی شامل مستمری توانبخشی، کمک موردی، کمک معیشتی، افزایش مستمری توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، کمک هزینه درمان، عدم رعایت بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، کمیسیون پزشکی،  یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین و ... بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۶۵ درصد پیام‌ها توسط کارشناسان خط ۱۴۸۲ راهنمایی و ارشاد شده است، افزود: بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه و کمترین آنها از استان‌های قزوین، بوشهر، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری و اردبیل ثبت شده است. این در حالی که بیش از ۶۹۷ نفر در ۳۱ استان و ۱۰ کاربر در ستاد بهزیستی کشور و ۹ نفر کارشناس مراکز تلفن در مرکز ملی دیده‌بان، پاسخگویی، پیگیری و جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آن را برعهده دارند.

یادآوری می‌شود، سامانه ملی دیده‌بان خط ۱۴۸۲ با تمام تلفن‌های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان و سهولت دسترسی را برای گروه‌های هدف افزایش داده است.

کد خبر 37547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد