تشریح طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان در برنامه مهربانو

معاون اجتماعی بهزیستی استان قم با حضور در برنامه زنده مهربانو از آغاز رسمی اجرای طرح اقدام و عمل حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان خبر داد.

مریم علیشیری معاون اجتماعی بهزیستی استان قم در این برنامه ضمن تعریف دقیق کودکان خیابانی و برنامه های ساماندهی و فرایند توانمندسازی با اشاره به آغاز رسمی اجرای طرح اقدام و عمل حمایت های اجتماعی از کودکان کار وخیابان (رویکرد دوستدار کودک)  از اول خرداد ماه دراستان قم افزودبارزترین شاخصه این طرح این است که از ادبیات جرم‌سازی و جرم‌انگاری برای کودک و خانواده و تعقیب وگریز دوری شده و ‌جمع‌آوری به ساماندهی تغییر پیدا کرده و بحث توانمندسازی بصورت شاخص مطرح شده است .

معاون اجتماعی بهزیستی قم خاطرنشان کرد: کودک در اجرای این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است و توانمندسازی کودک با استفاده از ظرفیت خانواده در دستور کار قرار دارد و سعی داریم با حفظ شأن کودکان نسبت به حمایت اجتماعی آنان اقدام کنیم.

معاون اجتماعی بهزیستی قم پیشگیری و برطرف کردن مخاطرات و آسیبهای اجتماعی ، بازتوانی کودکان کار و خیابان و خانواده ایشان، کاهش تصدی گری دولت ، افزایش امکان دسترسی جامعه هدف به خدمات و گسترش خدمات خارج از مرکز را از جمله اهداف این طرح در توانمندسازی کودکان برشمرد.

کد خبر 37533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد