توصیه‌های مهم برای والدین کودکان کم‌شنوا و ناشنوا

مجموعه «توصیه های مهم برای مداخله زودهنگام کودکان کم شنوا و ناشنوا FCEI، ویژه والدین» ترجمه و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «گیتا موللی» عضو هیات علمی و مسئول کمیته مطالعات کم شنوایی و ناشنوایی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، که یکی از مترجمان این مجموعه است، با اعلام این خبر گفت: این راهنمای والدین کودکان کم شنوا و ناشنوا، توسط کمیته والدین برنامه جهانی تشخیص و مداخله زودهنگام EHDI تدوین شده است.

 وی افزود: این کمیته، متشکل از والدین دارای فرزند کم شنوا و ناشنوا و گروهی از متخصصان از رشته های مختلف است که خانواده ها را در روند مداخله زودهنگام و موارد دیگر حمایت می کنند.

به گفته موللی، اصول برنامه های مداخله زودهنگام باکیفیت،  براساس بیانیه مداخله زودهنگام کم شنوایی (سال ۲۰۰۷ میلادی) و توسط تیمی از متخصصان جهان دارای تخصص های بالا در برنامه های مداخله زودهنگام برای کودکان کم شنوا و ناشنوا و خانواده های آنها،  تدوین شده است.

وی افزود: این تیم متخصصان با جستجوی پیشینه تحقیقاتی مقالات موجود، بررسی مقالات و استفاده از بیانیه های مجامع تخصصی این حوزه، این راهنما (گایدلاین) را تدوین کرده اند.

 این محقق در مورد هدف از تهیه این راهنما و ترجمه و انتشار آن برای والدین ایرانی، اظهار داشت: این راهنمای جامع کمک می کندتا برنامه های تشخیص و مداخله زودهنگام سیستم های قوی برای مداخله زودهنگام تهیه شود،  تا نیازهای کودکان ناشنوا و کم شنوا به بهترین نحو تامین شود.

موللی افزود: برای اینکه شیرخواران و کودکان ناشنوا و کم شنوا به تمامی پتانسیل های خود برسند، لازم است خانواده ها و متخصصان در سریع ترین زمان، همکاری خود را با هم آغاز کنند، تا مداخله زودهنگام انفرادی، در منزل، خانواده و همچنین در جامعه فراهم شود.

 عضو هیات علمی و مسئول کمیته مطالعات کم شنوایی و ناشنوایی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی ادامه داد: لازمه این امر، وجود دانش و مهارت بسیار بالا در ارائه کنندگان خدمات است تا با نیازهای گوناگون و مختلف خانواده ها هماهنگ باشند.

 وی تصریح کرد: این راهنما به والدین کمک می کند که بهترین اصول مداخله زودهنگام (گایدلاین مداخله زودهنگام) را بهتر متوجه شده و بتوانند خدمات مداخله زودهنگام را براساس استانداردهای مورد نظر کمیته الحاقی شنوایی نوزادان ارزیابی کنند.

به گفته این متخصص حوزه کودکان استثنایی، خانواده ها با استفاده از این راهنما، در استفاده از خدمات مداخله زودهنگام مناسب، توانمند می شوند و میزان مشارکت خانواده ها و متخصصان برای توانایی بیشتر در ارائه خدمات مداخله زودهنگام(توانبخشی، کلاس ها و آموزش های لازم) و کمک به کودکان بیشتر خواهد شد.

کد خبر 37528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد