تخصیص بودجه برای ایجاد ۳۳ شهر بدون‌ مانع در کشور

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور از اختصاص بودجه برای ایجاد ۳۳ شهر بدون‌ مانع در کشور خبر داد و گفت: به منظور مناسب‌سازی اماکن عمومی در شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر، وزارت کشور با پیگیری این ستاد به هر شهرستان ۲۵۰ میلیون تومان اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی» رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور، افزود: در فرآیند شهر بدون مانع، دنبال این هستیم که همه شهرهای کشور، بدون مانع و دسترس‌پذیر باشند و در مجموع ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مناسب‌سازی اماکن عمومی ۳۳ شهر کمتر از ۵۰ هزار نفر از جمله وحیدیه در استان تهران، بستان‌آباد، شبستر و اسکو در آذربایجان شرقی و سرعین در اردبیل اختصاص یافت.

وی، اضافه کرد: یکی از مصوبات جلسات ستاد ایجاد شهر بدون مانع در هر استان بود. مصوب کردیم هر استان یک تا دو شهر به عنوان شهر بدون مانع معرفی کند. یزد به عنوان اولین شهر بدون‌مانع معرفی شد و اقدامات خوبی در حال آن انجام است.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور، گفت: بودجه اختصاص داده شده به شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر معرفی‌ شده با نظارت استانداری ها عملی می‌شود و اثربخشی آن در دستورکار دبیرخانه های استانی قرار خواهد گرفت.

مومن‌سرایی در ادامه اسامی شهرهایی که به آنها بودجه اختصاص یافته است، برشمرد و گفت: شهرهای بستان‌آباد، شبستر و اسکو در آذربایجان شرقی، شاهین‌دژ در آذربایجان غربی، سرعین در اردبیل، بدره و موسیان در ایلام، وحیدیه در تهران، فرخ‌شهر در چهارمحال و بختیاری، بشرویه و فردوس در خراسان جنوبی و گناباد، فریمان و طرقبه در خراسان رضوی از جمله این شهرها هستند.

وی، گتوند، ملاثانی و چمران در خوزستان، هیدج در زنجان، استهبان و نیریز در فارس، دیوان‌دره در کردستان، ماهان در کرمان، صحنه و قصرشیرین در کرمانشاه، رامیان در گلستان، ازنا در لرستان، کلارآباد و ایزدشهر در مازندران، فرمهین در مرکزی، دهبارز، خمیر و طبل در هرمزگان و لالجین در همدان را از دیگر شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر عنوان کرد که بودجه ۲۵۰ میلیون تومانی به هریک از آنها اختصاص یافته است.

طرح شهر بدون مانع یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی برای تمام افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است تا همه آحاد جامعه  قادر باشند به راحتی و بدون احساس هیچ خطری در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ها، اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از حقوق اجتماعی یکسان برخوردار شوند.

کد خبر 37527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =