ساخت ۳۵ هزار خانه برای معلولان در ۱۴۰۰/ تحویل بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانه به معلولان در سال گذشته

مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، گفت: برای احقاق حقوق معلولین یک عقب افتادگی تاریخی داریم و نمی‌توان انتظار داشت در یک پروسه کوتاه مدت تمام نیازهای افراد دارای معلولیت پاسخ داده شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «محمدرضا شهبازی» مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه رفع موانع برای مشارکت و حضور معلولین در جامعه نیازمند یک کار مشترک بین سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های عمومی، و تشکل‌های مردمی است گفت: با تغییر نگرش در همه افراد جامعه، جامعه‌ای ساخته شود که برای همه افراد دسترس پذیر باشد.

وی، ادامه داد: متاسفانه با تمام تلاشی که در حوزه معلولین طی سالهای گذشته توسط دولت، سازمان‌های مردم نهاد انجام شده تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد نیازهای معلولین برطرف شده است و رفع نیازهای معلولین نیازمند اعتبارات است که امید می‌رود با مساعدت دولت و مردم مشکل اعتبارات در حوزه‌های مختلف رفع شود.

شهبازی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته قیمت وسایل توانبخشی معلولین سه برابر شده است گفت: سازمان بهزیستی یک دستگاه حمایتگر است که کنار معلول قرار می‌گیرد تا حقوق معلولین تحقق یابد ولی متاسفانه تا رضایت صد درصدی نیازهای معلولین فاصله داریم.

مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سازمان در ۸ سال گذشته در تهیه بیش از ۱۸۰ هزار مورد خانه و خودرو مناسب سازی شده به معلولین کمک کرده است، افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۵۵۳ هزار نفر از افراد جامعه دارای معلولیت هستند که در سامانه ثبت شده‌اند که از این تعداد ۵۵۰ هزار نفر افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند و ۲۳۰ هزار نفر نیز نابینایان هستند.

وی تصریح کرد: ۵۴ فعالیت حوزه معلولین در معاونت توانبخشی انجام می‌شود در صورتی که فعالیت‌های سازمان بهزیستی از پیشگیری از معلولیت شروع می‌شود تا بتواند میزان بروز معلولیت را کاهش دهد.

شهبازی ادامه داد: معاینه بیش از سه میلیون کودک ۳ تا ۶ سال در طرح مقابله با تنبلی چشم و شناسایی ۱۶ هزار نفر که ناتوانی بینایی داشتند و غربالگری شنوایی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک و شناسایی بیش از ۳۰۰۰ نفر ناتوان شنوایی از جمله اقدامات سازمان در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها است.

مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، تاکید کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانه برای افراد دارای معلولیت ساخته و تحویل شده و برای سال ۱۴۰۰ نیز ساخت ۳۵ هزار خانه در دستور کار سازمان است.

کد خبر 37526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =