در رسانه | پرونده ۱۲ هزار مددجو در مراکز مثبت زندگی بهزیستی همدان پایش شده است

همدان-ایرنا- سرپرست فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی استان همدان با اشاره به فعالیت ۴۸ مرکز «مثبت زندگی» در استان، گفت: تا کنون پرونده ۱۲ هزار مددجو (دریافت کننده خدمات مستمر بهزیستی) در مراکز مثبت زندگی استان پایش و به آنها ارائه خدمت شده است.

زهرا سلطانی آزاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰ هزار مددجوی مستمری بگیر با تشکیل پرونده زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند.

وی اظهار داشت: تاکنون پرونده ۱۲ هزار نفر از این تعداد مددجو در مراکز مثبت زندگی فعال استان برای ارایه خدمات مناسب و متناسب با نیاز توزیع شده است.

به گفته وی،  در مراکز مثبت زندگی خدمات ۲۲ گانه‌ای شامل تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیرین، آگاه‌سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.

سلطانی آزاد با تاکید بر اینکه تاسیس این مراکز در نقاط مختلف شهری و روستایی استان همدان موجب دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات بهزیستی شده است، گفت: در هر یک از مراکز مثبت زندگی ۶ نفر در راستای خدمات رسانی به جامعه هدف مشغول به کار هستند که در مجموع برای ۲۸۸ نفر در استان همدان از این طریق(ایجاد ۴۸ مرکز مثبت زندگی) شغل ایجاد شده است.

سرپرست فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی استان همدان، افزود: مراکز مثبت زندگی، واحدهایی غیردولتی هستند که پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن به جامعه هدف ارائه می کنند.

سلطانی آزاد با اشاره به اینکه به هر مرکز ۴۵۰ پرونده براساس منطقه جغرافیایی واگذار شده است، افزود: در هر مرکز سه مددکار،  یک مسئول فنی و یک مدیر مشغول به فعالیت هستند که هر مددکار موظف به بررسی پرونده ۱۵۰ مددجو است.

وی با اشاره به توسعه فناوری‌های نوین حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و الکترونیکی شدن خدمات دستگاه‌ها، تصریح کرد: الکترونیکی بودن ارائه خدمات به مددجویان نقطه قوت و توانمندی ویژه مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی است.

سرپرست فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه شمار زیادی از جامعه هدف بهزیستی، دارای معلولیت هستند که برای تردد در سطح شهرها به علت عدم مناسب‌سازی فضاهای عمومی با مشکل مواجه می شوند این مراکز با ارایه خدمات الکترونیکی بخش زیادی از مشکلات تردد این افراد را با کاهش مراجعه حضوری رفع کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه مراکز مثبت زندگی بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای ارائه خدمات الکترونیکی به افراد دارای معلولیت است، ادامه داد: این مراکز موجب ارتقای کیفیت خدمات بهزیستی و افزایش سطح رضایت مددجویان می شود.

به گزارش ایرنا، مجوز تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره ۱۲۹۳۰۶/۹۸/۹۰۰ در نخستین روز دی ماه سال ۱۳۹۸ صادر شد.

در این راستا ایجاد این مراکز از اردیبهشت ماه امسال در دستور کار این سازمان قرار گرفت و فراخوان ثبت تقاضای صدور مجوز نیز از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

کد خبر 37520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد