در رسانه | کاهش مشکلات جامعه اتیسم در گرو داشتن یک متولی واحد است

اقتصاد ایران: مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: بخش عمده مشکلات جامعه اتیسم این است که یک سازمان متولی همه امور باشد و ما تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات انجمن اتیسم انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دیناری بخش عمده مشکلات جامعه اتیسم این است که یک سازمان متولی همه امور اتیسم باشد و ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که مشکلات انجمن کاهش پیدا کند.

دیناری افزود: ما در بهزیستی استان همدان با تشکیل مجمع مشارکت‌های مردمی و دعوت از خیرین برای عضویت در این مجمع بتوانیم گامی بلند برای ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف برداریم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان: اتیسم یکی از ده‌ها بیماری‌های مختلفی است که خانواده‌ها را درگیر می‌کند. برخی از این خانواده‌ها حتی برای آپارتمان نشینی هم مشکل دارند و اضطراب زیادی را تحمل می‌کنند و باید مشکلات این عزیزان و خانواده‌ها را درک کرده و به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی برای مبتلایان اتیسم اتفاق بسیار خوبی بود که نتیجه یک همکاری مناسب است، اگر انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار حوزه‌های دولتی قرار گرفته و هم‌فکری انجام شود و هدف برداشتن مانع از سر راه مردم باشد، معضلاتی که ابرقدرت‌ها ایجاد می‌کنند، ناچیز خواهد بود.

مدیرعامل انجمن اتیسم استان همدان از فعالیت‌های انجمن را ارائه کرد و افزود: اکثر افراد اتیسم با بیکاری مواجه هستند و بعد از مدرسه که تمام شد در خانه هستند و دیگر کاری نمی‌توانند انجام دهند و یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خانواده‌های اتیسم این است که اگر ما نباشیم فرزندان ما چه می‌شوند و ما باید این افراد را کجا بگذاریم.

وی گفت: امیدواریم که با همکاری اداره کل بهزیستی استان مشکلات انجمن اتیسم شامل اشتغال، مسکن و ازدواج افراد دارای اتیسم مرتفع شود و ما در انجمن از هیچ تلاشی در ارائه خدمات با کیفیت فروگذاری نخواهیم کرد

کد خبر 37519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد