آغاز رسمی اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان

‎بارزترین شاخصه این طرح این است که از ادبیات جرم‌سازی و جرم‌انگاری برای کودک و خانواده و تعقیب وگریز دوری شده و ‌جمع‌آوری به ساماندهی تغییر پیدا کرده و بحث توانمندسازی بصورت شاخص مطرح شده است .


مریم علیشیری معاون اجتماعی بهزیستی استان قم با اشاره به آغاز رسمی اجرای طرح اقدام و عمل حمایت های اجتماعی از کودکان کار وخیابان (رویکرد دوستدار کودک)  از اول خرداد ماه دراستان قم افزود:  ‎بارزترین شاخصه این طرح این است که از ادبیات جرم‌سازی و جرم‌انگاری برای کودک و خانواده و تعقیب وگریز دوری شده و ‌جمع‌آوری به ساماندهی تغییر پیدا کرده و بحث توانمندسازی بصورت شاخص مطرح شده است .

معاون اجتماعی بهزیستی قم خاطرنشان کرد: کودک در اجرای این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است و توانمندسازی کودک با استفاده از ظرفیت خانواده در دستور کار قرار دارد و سعی داریم با حفظ شأن کودکان نسبت به حمایت اجتماعی آنان اقدام کنیم.

علیشیری افزود: بحث کودکان کار وخیابان بعنوان یکی از 5 آسیب اولویت دار کشور مطرح است و عواملی از جمله فقر فرهنگی و اقتصادی ، نابسامانی خانوادگی اعم از طلاق ، اعتیاد و خشونت و نابسامانی های اجتماعی اعم از بیکاری و تورم ، واتباع بیگانه و مهاجرت  نقش بازری در گسترش پدیده کودکان کار و خیابان دارد که در این طرح از ظرفیت سمن‌ها برای شناسایی کودکان استفاده می‌شود و اجرای طرح گرچه به علت شیوع کرونا با تاخیر شروع شد اما توسط موسسات تحت نظارت در حال اجراست .

معاون اجتماعی بهزیستی قم پیشگیری و برطرف کردن مخاطرات و آسیبهای اجتماعی ، بازتوانی کودکان کار و خیابان و خانواده ایشان، کاهش تصدی گری دولت ، افزایش امکان دسترسی جامعه هدف به خدمات و گسترش خدمات خارج از مرکز را از جمله اهداف این طرح در توانمندسازی کودکان برشمرد.

کد خبر 37516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد