اجرای ۵ برنامه فرهنگی از سوی دبیرخانه شورای فرهنگی بهزیستی خراسان رضوی

۵ برنامه فرهنگی برای فرزندان بهزیستی، کارکنان این نهاد، خانواده‌های تحت پوشش و گروه‌های مختلف جامعه هدف برگزار گردید.

به گفته‌ی دبیر شورای فرهنگی بهزیستی خراسان رضوی سه مسابقه فرهنگی با هدف ترغیب جامعه هدف و کارکنان و خانواده‌هایشان به مطالعه در متون و منابع اسلامی، در قالب منبع مطالعاتی و پاسخ به پرسش‌ها برگزار گردید.

علی ستوسر گفت: مسابقه کتابخوانی از کتاب" سه دقیقه در قیامت "برای کارکنان بهزیستی استان برگزار گردید که ۲۲۱ نفر در آن شرکت کردند و ۵ نفر به عنوان برگزیده‌ی این رقابت فرهنگی معرفی شدند.

وی افزود: فاطمه الزهرا خورشاهی از خلیل‌آباد، سید کاظم حسینی از ستاد بهزیستی استان، غلامرضا طارقی از تایباد، ابوالفضل فاطمیان از بجستان و آتنا خدادادی از تایباد، برگزیدگان این مسابقه بوده‌اند که جوایز نقدی خود را دریافت کردند.

ستوسر گفت: همچنین مسابقه "به احترام ماه خدا "شامل یک مجموعه سخنرانی با موضوع امر به معروف بود که برای کارکنان بهزیستی در سطح استان ارسال شد و ۸۳ نفر در آن شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این رقابت فرهنگی ۳ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند که شامل ملیحه هوشمند آلی از چناران، کامبیز نداف از جوین و علی‌رضا سلیمانی چناری از تربت حیدریه بودند و جوایز خود را دریافت نمودند.

به گفته ستوسر در مسابقه "رنگ رمضان" که شامل تفسیر سی آیه از سی‌جزو قرآن کریم در ماه مبارک بود نیز ۸۸ شرکت کننده داشتیم که در این قسمت نیز ۱۰ نفر برگزیده شدند.

وی افزود: مهری عشقی، زهرا سرایلو، مریم شجاعی، سمانه باغنوی، زینب یعقوبی نسب از نیشابور، مریم نوروزیان و سولماز عسکریان از ستاد بهزیستی استان، زهرا جغتایی از جغتای، زهرا حسینایی و علی اصغر فاتحی از خلیل‌آباد برندگان این مسابقه بودند.

ستوسر "مسابقه جواهرانه" با هدف ایجاد شور و نشاط و آشنایی کارکنان با بحث حجاب در ادیان و ملل مختلف و دیدگاه‌های نخبگان در خصوص وجوب حجاب و از کتاب حریم ریحانه نوشته خانم نعمیه اسلاملو برگزار گردید.

وی ادامه داد: در این مسابقه که به روش حذفی و با ترکیب‌بندی گروهی برگزار گردید ۶۶ گروه ۴ نفری شرکت کردند که در نهایت سه گروه از میان آنها انتخاب و به مرحله نهایی رسیدند و برگزیده شدند.

وی خاطر نشان کرد: گروه اول شامل سمیه ناصریان، کبری تقی‌پور و نجمه تاجری مقدم، علی اصغر فاتحی از خلیل‌آباد؛ گروه دوم شامل فاطمه الزهرا خورشاهی، آرزو اسکندری و زهرا حسینایی و حسین اسماعیلی ثانی از خلیل‌آباد؛ و گروه سوم شامل مریم الهامی، اعظم رجب‌زاده و نسرین موسوی و آقای مهدی کریم زاده از ستاد بهزیستی استان به این برتری دست یافتند که جوایز این عزیزان نیز تقدیم‌شان شده است.

ستوسر در خصوص "جشن روزه اولی فرزندان بهزیستی" نیز گفت: این جشن در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید که ۷۲ دختر و ۱۰۳ پسر افتخار حضور در این جشن را یافتند و هدایایی شامل چادرنماز، سجاده، لباس، کتاب، لوازم ورزشی، کارت هدیه و سایر هدایای فرهنگی را دریافت کردند.

وی در پایان تأکید کرد: هدف از این رقابت‌ها و برنامه‌ها، ترویج و تقویت نگرش و بینش اسلامی در بین جامعه هدف و کارکنان بهزیستی بود که البته با محوریت ماه مبارک رمضان صورت گرفت و برنامه‌های فرهنگی زیادتری در طول سال برای گروه‌های مختلف جامعه هدف و کارکنان و خانواده‌هایشان برگزار خواهد گردید.

کد خبر 37510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد