دانش آموزان نابینا در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: دانش آموزان نابینا برای حضور در کلاس مجازی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی  درباره چگونگی استفاده دانش آموزان نابینا از کلاس های هوشمند، اظهار داشت: با توجه به شرایط ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه جهانی، مشکلات و مسائل زیادی برای همه افراد به وجود آمده و هر فردی با توجه به شرایط جسمی و روحی خود به نوعی با این چالش درگیر شده است و برای رفع آن تلاش می کند.

وی افزود: هر کشوری در این زمینه با توجه به زیرساخت های خود در زمینه فناوری و هوشمندسازی توانسته است با مشکل کنار آمده و خدمات بهتری به طیف های مختلف جامعه ارایه کند.

این مسوول گفت: توانخواهان با معلولیت بینایی بیشترین نیازمندی را به هوشمندسازی در زمینه تحصیل دارند که در ایران با توجه به فراهم نبودن کامل زیرساخت های فناوری، مشکلاتی برای نابینایان جهت ادامه تحصیل به وجود آمده است.

وارثی با اشاره به مهمترین مشکلات در این زمینه، اضافه کرد: در برخی از روستاهای استان یا شهرستان ها آنتن دهی شبکه اینترنت و موبایل بسیار ضعیف بوده و در کنار آن با توجه شرایط اقتصادی، خرید گوشی های هوشمند گران قیمت برای اکثر خانواده ها دشوار است.

وی اظهار داشت: هنوز نرم افزاری که بتواند در زمینه تحصیلی به افراد نابینا کمک کند در کشور وجود ندارد یا قیمت آن بسیار گران می باشد که این مهم مشکلات آموزشی نابینایان را افزایش داده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت:افراد نابینا با توجه به شرایط خاص در اکثر مواقع در رعایت دستورالعمل های بهداشتی با مشکل مواجه هستند از این رو، جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری، این افراد باید در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

کد خبر 37436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد