هزینه در پیشگیری ، کاهش در درمان و آسیب های اجتماعی را در پی دارد

برگزاری کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد .

این جلسه به ریاست علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان  و به دبیری علی اکبر ابراهیمی کارشناس فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و با حضور کلیه اعضاء در ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر و با دستور کار تدوین و برنامه ریزی برنامه های اجرای در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

رئیس و اعضای کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه میزبان جناب آقای دکتر نریمان دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و سرکار خانم شاه حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بودند .

در این جلسه مدیرکل بهزیستی را انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همراهی می کرد .

علیرضا ایزدپور رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به اعضاء جلسه و به ویژه مدیر کل شورای مبارزه با مواد مخدر استان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و گرامی داشت رحلت بنیانگذاری جمهوری اسلامی و قیام ۱۵ خرداد ابراز داشتند : در سال گذشته با همراهی و همکاری اعضاء کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان توانستیم برنامه ریزی جامع و منسجمی را تدوین و اجرا نمایم و در نتیجه گام های موثر و پایداری در این بخش برداشته شود که در این جلسه کمال تشکر را از کلیه همکاران خود در کمیته پیشگیری از اعتیاد استان دارم .

ایشان در ادامه با اشاره به نیاز تلاش و فعالیت بیش از پیش در ارتقاء جایگاه برنامه های پیشگیری در سطح کلان و جامعه افزودند : باید شعار پیشگیری مقدم بر درمان سرلوحه تدوین برنامه ها و برنامه ریزی ها گردد که هر چه در این بخش برنامه ها اجرای شود ما در بخش درمان و آسیب های اجتماعی نیز به موفقیت های چشمگیری دست خواهیم یافت و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی همانند مواد مخدر و دیگر آسیب ها در جامعه خواهیم بود .

ایشان یکی از راه های موفقیت و اجرا در برنامه های پیشگیری را تامین اعتبار مالی مشخص در این بخش دانسته و خواستار پیگیری دستگاه های عضو کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص تامین منابع مالی مشخص در این بخش شده و تصریح کردند : ما هر چه در بخش فرهنگی و پیشگیری هزینه کنیم در بخش درمان که به مراتب دارای هزینه های بیشتری است کمتر هزینه خواهیم کرد و این مهم یکی از اهداف مشخص در کشورها جهان است .

ایزدپور یکی از اقدامات عملی در کاهش آسیب های اجتماعی و علی الخصوص اعتیاد را تدوین و برنامه های فرهنگی با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیای آن منطقه بیان و یکی از راه های رسیدن به این امر را تدوین و برنامه ریزی سیاست ها و راهبرد های فرهنگی و پیشگیری را با توجه به مسئولیت و وظایف هر دستگاه بیان داشتند .

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان در پایان سخنان خود اثرگذاری برنامه های را در اجرای آن دانسته و نه در تدوین آن و افزودند : برنامه ریزی و تدوین برنامه ها زمانی کاربردی و اثر گذار است که از مرحله نوشتاری به عمل تبدیل و تاثیرات آن در جامعه دیده شود ، بهترین برنامه ها به مرحله اجرا نرسد هیچ فایده ی نخواهد داشت .

در ابتدای این جلسه نریمان دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ضمن گرامی داشت ایام نیمه خردادماه و تقدیر و تشکر از ریاست ، دبیر و اعضاء کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان خواستار آینده نگری در تدوین و برنامه ریزی برنامه های سال پیش رو در این کمیته شدند .

ایشان دیدگاه شورای مبارزه با مواد مخدر را آیند نگاری در شرایط فعلی بیان و گام نخست در تدوین برنامه های را تغییر از شرایط فعلی به شرایط مناسب و در گام دوم رسیدن به شرایط مطلوب اذعان داشته و خواستار توجه به این اصل در برنامه ریزی برنامه های اجرای شدند .

در ادامه این جلسه اعضاء به بحث و تبادل نظر در خصوص دستورکار جلسه پرداخته و مصوباتی در این خصوص داشتند .

کد خبر 37423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد