نشست مدیرکل بهزیستی استان با کارآفرین دارای معلولیت البرزی

صبح روز چهارشنبه ، دوازدهم خردادماه نشست صمیمانه ای با حضور دکتر حیدری مدیر کل بهزیستی و مهدی ربیعی فرد دارای معلولیت و کارآفرین نمونه البرزی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی البرز ، مدیرکل بهزیستی استان درحاشیه این جلسه ضمن تأکید بر این که معلولیت محدودیت نیست و افراد دارای معلولیت از توانمندی ها واستعدادهای ویژه ای برخوردارند که جامعه در بروز و شکوفا شدن آنها میتواند نقش بسزایی داشته باشد افزود : این افراد که بزرگترین اقلیت اجتماع را تشکیل میدهند توانمندی های بسیاری دارند و در عرصه های مختلف موفق هستند و اگر محرومیت ها و محدودیت اجتماعی از سر راهشان برداشته شود و فرصت های برابر و دسترسی به منابع اجتماعی برایشان فراهم گردد مطمئناً در عرصه های مختلف مانند سایر افراد عادی جامعه خواهند درخشید و استعداد و مهارتهایشان را به رخ خواهند کشید.

وی افزود: حضور چنین افراد برجسته و شایسته ای همچون اقای مهدی ربیعی در عرصه اجتماع موجب میشود صدای معلولین به گوش آحاد جامعه برسد و در احقاق حقوق سایر افراد دارای معلولیت موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: آقای مهدی ربیعی یکی از کارافرینان موفق استان البرز می باشد که در عرصه دانش و تحصیلات دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی و کارشناس روابط عمومی و ارتباطات می باشد.

دکتر حیدری افزود : مضاف بر این ایشان مدیرعامل و موسس کانون تبلیغاتی ترمه ، سردبیر هفته نامه چشم انداز البرز میباشد و در سال ۹۰ به عنوان کارآفرین موفق و در سال ۹۹ به عنوان جوان موفق استان معرفی شدند و از نماینده محترم ولی فقیه در استان لوح تقدیر دریافت نمودند.

مدیرکل بهزیستی اظهار داشت : ایشان در حال حاضر ۲۰ نیروی انسانی را توانمند و مشغول به کار کرده و خود ایشان تا کنون از مستمری بهزیستی استفاده نکرده است.

وی تصریح کرد : اینکه تصور شود برخی افراد به واسطه نوعی معلولیت ، مشکلات جسمی حرکتی یا فقر مالی فاقد توانایی لازم برای درخشش در عرصه کسب و کار یا فراگیری علم و دانش هستند ، تفکری اشتباه است که باید آن را در جامعه اصلاح کرد زیرا امروزه الگوهای فراوانی وجود دارد که توانمندی هایشان برای مردم به اثبات رسیده است.

دکتر حیدری با بیان اینکه یکی از رسالت های سازمان بهزیستی تلاش و برنامه‌‏ریزی در جهت گسترش فرهنگ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و همچنین ارتقاء نگرش اجتماعی به سمت توانمندسازی و قادرسازی گروه‌‏های هدف و خانواده ایشان میباشد افزود : اگر زمینه فراگیری آموزش های مهارتی و تخصصی و حمایت های مالی و تسهیلاتی برای این افراد فراهم شود ، نه تنها خودکفا می شوند بلکه سایه فقر را نیز از سر دیگران کنار می زنند.

مدیرکل بهزیستی در پایان اظهار داشت : خوشبختانه طی چند سال گذشته برنامه ریزی ما در البرز بگونه ای بود که با توانمند سازی بخشی از مددجویان همراه شده و این افراد اکنون به کارآفرینان برجسته استان تبدیل شده اند.

نشست مدیرکل بهزیستی استان با کارآفرین دارای معلولیت البرزی

نشست مدیرکل بهزیستی استان با کارآفرین دارای معلولیت البرزی

نشست مدیرکل بهزیستی استان با کارآفرین دارای معلولیت البرزی

کد خبر 37415

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد