جلسه هم اندیشی با موضوع مراقبت های غیرقانونی (فرزندخواندگی) برگزار شد

جلسه هم اندیشی با موضوع مراقبت های غیرقانونی (فرزندخواندگی) با حضور وحید حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران، مراجع قضایی، انتظامی و ادارات مرتبط در اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ وحید حسین زاده، معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است، گفت: سازمان بهزیستی بیش از ۱۵۰ خدمت را به جامعه هدف، ارائه می دهد که یکی از این فعالیت ها، حوزه کودکان است.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه امروزه جنس آسیب ها کودکانه شده است، افزود: امروزه با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف، دستگاه های ذیربط باید برای سلامت اجتماعی و روانی جامعه به ویژه کودکان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان بهزیستی خانواده محور است، افزود: سیاست سازمان بهزیستی کشور این است که کودکان به خانواده های متقاضی و حائز شرایط واگذار شوند تا کودکان در بستر خانواده  رشد پیدا کنند.

حسین زاده استان مازندران را جزو ۵ استان نخست در حوزه متقاضیان فرزندخواندگی برشمرد و ادامه داد: در استان مازندران ۷۰۰ متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد که در سامانه ثبت شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه سامانه ملی فرزندخواندگی راه اندازی شده است، گفت: متقاضیان با ورود به این سامانه می توانند مشخصات خود را ثبت و مدارک خود را بارگذاری کنند که پس از ثبت کمیته فرزندخواندگی برای تایید صلاحیت خانواده ها با آن ها تماس و برای مصاحبه به بهزیستی مراجعه می کنند.

وی یکی از آسیب های پنهان جامعه را مراقبتی های غیر قانونی کودکان دانست و بیان کرد: باید با هماهنگی دستگاه های مرتبط ، خلاهای قانونی را پر کنیم که کودکان دچار آسیب نشوند.

در پایان جلسه کارشناسان حوزه مراجع قضایی، انتظامی، ثبت احوال وادارات ذیربط نظرات کارشناسی خود را بیان کردند و برتداوم همکاری ها در جهت پیگیری واگذاری فرزندخواندگی تاکید نمودند.

شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد پیش نویس تفاهم نامه در خصوص وحدت رویه فرآیندهای فرزندخواندگی توسط دستگاه‌های مرتبط تدوین واجرایی گردد.

کد خبر 37399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد