بسیج اعضای کارگروه طلاق استان برای آموزش زوجین و خانواده ها در راستای توانمندسازی و پیشگیری از طلاق

اعضای کارگروه طلاق استان برای کمک به خانواده ها و توانمندسازی آنها به منظور پیشگیری از طلاق و عوارض ناشی از آن بسیج شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری مدیر کل بهزیستی استان در کارگروه طلاق که به دبیری بهزیستی برگزار شد با اشاره به همکاری بین بخشی مطلوب دستگاهها در اجرای برنامه های کاهش طلاق، افزود: اعضای کارگروه با اجرای برنامه های آموزشی پیش از ازدواج و حین زندگی زناشویی توانسته اند برای ازدواج مناسب و آگاهانه کمک کننده باشند.

عسگری افزود: این آموزش ها کمک می کند که یک ازدواج مناسب و آگاهانه صورت بگیرد، و کمتر با بروز چالش های زندگی مشترک همراه باشد. مهارت حل مسئله و مهارت اموزی به زوجین می آموزد که بتوانند چالش های زندگی مشترک را راحت تر رفع کنند. و حتی اگر خانواده ای به هر دلیلی از مهارت لازم برای حل آن برخوردار نبودند و متقاضی طلاق بودند می توانند از طریق سامانه تصمیم خدمات مشاوره و روانشناختی دریافت کنند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به آمار ثبت شده در سامانه تصمیم خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۵۰۹ زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره ای این سامانه استفاده کردند که خوشبختانه آمار و ارقام میزان سازش نشان می‌دهد که خدمات مشاوره و روانشناختی مراکز زیر مجموعه این طرح موثر و کارساز بوده است.

عسگری اضافه کرد: این کارگروه در نظر دارد طرح‌ها و پژوهش‌های تحقیقاتی مناسب در زمینه ازدواج و خانواده را از طریق دستگاه ها اجرا و نتایج حاصله را مبنای کار برنامه‌ریزی قرار دهد و در زمینه فرهنگ سازی پیشگیری از طلاق و عوارض ناشی از طلاق در سه سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه اقدام نماید.

کد خبر 37379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد