خانه امن زنان ، سرپناهی برای زنان خشونت دیده

سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت: جامعه هدف خانه امن ، زنانی هستند که مورد همسر آزاری قرار گرفته اند و نیازمند دریافت خدمات تخصصی می باشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛  مریم یگانه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با  همراهی دکتر ابراهیم حسن  نژاد سرپرست بهزیستی استان با حضور در خانه امن زنان خشونت دیده و در معرض  خشونت از  قسمت ها و بخشهای  مختلف این مجموعه بازدید کرد و از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل  این مرکز تشکر و قدردانی  نمود .

دکتر حسن نژاد در جریان حضور مریم یگانه در خانه امن زنان به ارائه گزارش مبسوطی از نحوه پذیرش ، انجام مصاحبه اولیه ، انجام ارزیابی اجتماعی ، روانشناختی ، بهداشتی و درمانی و حقوقی و ارائه خدمات تخصصی به جامعه هف مرکز پرداخت و گفت : جامعه هدف این مرکز زنانی هستند که مورد همسر آزاری قرار گرفته اند و نیازمند دریافت خدمات تخصصی اعم از سرپایی و یا اقامتی می باشند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان هدف کلی از راه اندازی مرکز را حمایت وتوانمند سازی زنان و دخترانی که درمعرض خشونت قرار دارند ویا مورد خشونت واقع گردیده اند معرفی کرد و افزود :  تامین محل امن جهت زنان در معرض خشونت یا خشونت دیده و فرزندان آنها و ارتقاء توانمندیهای زنان در معرض خشونت و خشونت دیده  و خانواده هایشان جهت مقابله با مسائل فردی و اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی به موقع از اهداف اختصاصی راه اندازی خانه امن زنان است.

وی خاطرنشان کرد :  در این مرکز کلیه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روان شناسی، بهداشتی – درمانی، حقوقی، فرهنگی – آموزشی – اشتغال به صورت سرپایی و اقامتی برای افراد مقیم ارائه می گردد و در پس از ترخیص نیز پیگیری لازم از سوی کارشناسان صورت خواهد گرفت.

دکتر ابراهیم حسن نژاد در ادامه افزود : یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی  استفاده از ظرفیت خیرین و دستگاه‌های اجرایی در حوزه  ساماندهی آسیبهای اجتماعی  می‌باشد چرا که ورود افراد خیر در این  حوزه می تواند در زمینه توانمندسازی آنها و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر و مفید واقع شود.

مریم یگانه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز دیدار و گفتگو با برخی از زنان مقیم در این مرکز تصریح کرد :

  آگاه سازی زنان و دختران به عنوان رکن  اساسی خانواده باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولین قرار گیرد .

وی همچنین بر تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی در توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار  تاکید کرد و افزود : باید با استفاده از ظرفیت و توانمندی زنان  بویژه بانوان تحت پوشش سازمان بهزیستی ، خودباوری و امید را در این قشر از افراد جامعه ارتقاء داد تا شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای آنها در عرصه های مختلف باشیم .

کد خبر 37292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد