بروزرسانی مداوم و گسترش خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی در همه حوزه ها

اولین نشست تخصصی نمایندگان حوزه های مختلف تخصصی مددکاری اجتماعی استان گیلان از دو بخش دولتی و غیردولتی با حضور مدیر کل بهزیستی گیلان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست خانم هاله پتکی (مشاور مدیرکل در امور مددکاری اجتماعی) ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، به بیان کلیات و ضرورت های برگزاری این نشست پرداختند.

وی عنوان کرد : از اهداف اساسی برگزاری این نشست: تهیه و تدوین پروتکل مددکاری اجتماعی سازمان، تهیه یک بانک اطلاعات جامع و کامل از مراکز مددکاری اجتماعی و نیز توضیحاتی در ابعاد مختلف نقشهای مددکاران اجتماعی، ضرورت شبکه سازی و ارتقاء کیفیت نظارت بر عملکرد مراکز سازمان بهزیستی استان گیلان می باشد.

در ادامه دکتر حسین نحوی نژاد ضمن تشکر از حضور مدعوین گفت: با توجه به تغییرات و تحولات اجتماعی و هجوم لحظه ایِ داده های اطلاعات شبکه های ارتباطی و اجتماعی، کار تخصصی اجتماعی نیز به مراتب دشوارتر از سالیان گذشته شده است و به موازات این گردش آزاد اطلاعات، نیاز به بروزرسانی مداوم و گسترش خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی در همه حوزه ها امری اجتناب ناپذیر تلقی می گردد.

وی افزود : کیفیت بحث مشارکتهای مردمی و اجتماعی از گذشته تا به امروز اشاره داشته و عنوان کرد ، این مبحث نیاز به بازنگری و آسیب شناسی دارد و همچنین بر حسب دستور کار این نشست که تعیین کارگروههای تخصصی برای حوزه مددکاری اجتماعی سازمان بوده است پیشنهاد نمودند حتما موضوعات کارگروهها مشخص و قابلیت علمیاتی شدن طی زمان نزدیک را داشته باشند و حتی المکان از تعیین موضوعات غیرعملیاتی و تئوریکی صرف نظر بشود.

در این جلسه که با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان (جناب آقای دکتر حسین نحوی نژاد) همراه بوده است از سه تن از پیشکسوتان عرصه مددکاری اجتماعی (همکاران بازنشسته سازمان) معرفی و تقدیر صورت گرفت. پیشکسوتان مددکاری بنامان خانمها فاطمه زائری، ژاله اهل الهی و مهدخت اسکندری بوده اند که به ترتیب به بیان نقطه نظراتشان در جهت ارتقاء کیفی خدمات مددکاری اجتماعی از نگاه خود پرداختند.

خانم لعیا هاشمی به مسئول امور نمایندگی ها و مجتمع های خدمات بهزیستی غیردولتی به شرح کاملی از کلیه اقدامات صورت یافته برای مدیران و مددکاران مجتمع های غیردولتی بهزیستی در ابعاد مختلف آموزشی و شغلی پرداختند و دغدغه ها،  فرصت ها و تهدیدهای موجود در این حوزه فعالیتی را مطرح نمودند.

آقای جواد طلسچی به نمایندگی از کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی استان گیلان به مبحث ضرورت افزایش شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی اشاره داشتند و عنوان نمودند که کلینیک های مددکاری اجتماعی می توانند به مثابه شرکای اجتماعی تخصصی سازمان بهزیستی چه در سطح استان و چه کشور قلمداد بشوند و در ادامه، متنی که به نمایندگی از مددکاران اجتماعی استان گیلان، جهت تقدیر از مدیرکل بهزیستی استان گیلان تهیه و تنظیم گردیده بود را قرائت نمودند.

سپس هر یک از حاضرین به طرح موارد و نقطه نظراتشان در حوزه های مختلف تخصصی اعم از: ضروریات امر آموزش مددکاری اجتماعی برای کارکنان دولتی و غیردولتی سازمان، برگزاری همایشات و کنفرانسهای مددکاری اجتماعی، ترکیب اعضا و تخصص های لازم موجود در تیم های تخصصی حاضر در واحد پذیرش سازمان، ضرورت ایده پردازی مسئولین مددکاری اجتماعی شاغل در بخشهای دولتی و غیردولتی از طریق یک سامانه واحد همراه با قابلیت دریافت ایده ها و تحلیل و ارزیابی آنها و .... پرداختند.

قابل به ذکر است در ادامه مقرر گردید دو کارگروه اصلی با موضوعات 1- آموزش و پژوهش 2- همایش و کنفرانس با حضور اعضاء حاضر در این نشست تشکیل بشود و با تداوم یافتن این نشستها، موضوعات مربوطه از طریق این کارگروهها و تقسیم وظایف مربوطه دنبال بشود.

کد خبر 3727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد