کتابخانه نابینایان می تواند فضایی برای تبادل اطلاعات کلیه افراد جامعه هدف باشد

افراد دارای معلولیت به واسطه شبکه اجتماعی و ارتباطی گسترده که با یکدیگر دارند می توانند در فضای کتابخانه با تبادل اطلاعات و استفاده از ظرفیت های موجود، برای توانمندسازی خود و سایرین الگوسازی کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری مدیرکل بهزیستی استان در بازدید از کتابخانه نابینایان که با همراهی سرپرست نهاد کتابخانه های استان انجام شد، گفت: افراد دارای مشکلات بینایی در استان در رده چهارم فراوانی معلولیت قراردارند ولی از نظر تحصیلات دانشگاهی و رتبه های بالای فرهنگی، تحصیلی جزء بالاترین فراوانی در بین جامعه هدف بهزیستی استان هستند و این موضوع لزوم توجه به کتابخانه مناسب سازی شده ویژه این گروه را دوچندان می کند.

عسگری با اشاره به لزوم شناسایی نیازمندی‌های جامعه هدف بهزیستی، افزود: وجود کتابهای گویا موجب گرایش افراد نابینا به ادامه تحصیل در رشته های خاص شده است که می طلبد با ایجاد بانک اطلاعاتی از کتابهای موجود، برای سایر رشته ها نیز اقدام به گویا نمودن کتب کرد.

مدیر کل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: افراد دارای معلولیت قشر توانمندی هستند که به واسطه شبکه اجتماعی و ارتباطی گسترده ای که با یکدیگر دارند می توانند در فضای کتابخانه با تبادل اطلاعات و استفاده از ظرفیت های موجود، برای توانمندسازی خود و سایرین الگوسازی کرده و برای دیده شدن توانمندی هایشان برنامه ریزی کنند.

عسگری بیان داشت: برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی برای اقشار خاص، همکاری در تولید کتاب بریل برای نابینایان و تهیه کتاب گویا از اقدامات کتابخانه رودکی است که امید می رود در ساخت ساختمان جدید کتابخانه طوری برنامه ریزی شود که سایر افراد دارای معلولیت نیز بتوانند از امکانات کتابخانه استفاده کنند.

فرهادی، سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان نیز بر مناسب سازی فضای کتابخانه برای تردد افراد دارای معلولیت تاکید کرد و قول مساعد داد در ساخت ساختمان جدید کتابخانه ها این مهم در اولویت کار قرار گیرد.

کد خبر 37246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد