برگزاری جلسه هم اندیشی و تعامل با موضوع مراقبتهای غیرقانونی و بهبود فرآیند فرزندخواندگی بین بهزیستی و دادگاه خانواده

انجام فرزند پذیری از مسیر غیرقانونی در طولانی مدت اثرات زیانباری برای کودکان و نیز جامعه در پی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد : جلسه هم اندیشی و تعامل با موضوع مراقبتهای غیرقانونی و فرزندخواندگی با حضور آقای عظیمی فر معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ، آقای سعید زاهدیان رئیس دادگاه خانواده دادگستری ، لیلا خالدی کارشناس مسئول شبه خانواده استان  در دفتر دادگاه خانواده برگزار شد .

در ابتدا آقای عظیمی فر معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با تشکر ازآقای زاهدیان به خاطر همکاری بسیار خوب با اداره کل بهزیستی استان در امر فرزند خواندگی گفتند یکی از چالش های سازمان بهزیستی در سنوات اخیر ،مراقبتهای غیرقانونی است . 
ایشان برنامه های پیشگیرانه سازمان بهزیستی و نیز اقدامات بهزیستی در فرایند مراقبت غیرقانونی را تشریح نمودند و گفتند انجام فرزند پذیری از مسیر غیرقانونی در طولانی مدت اثرات زیانباری برای کودکان و نیز جامعه در پی خواهد داشت .
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان برخورداری کودکان بی سرپرست از خانواده را حق این کودکان دانست و اظهار داشت : خوشبختانه در دادگاه خانواده از گذشته تا به حال با مددکاران و کارشناسان بهزیستی همکاری بسیار خوبی در به سرانجام رسیدن پرونده های فرزندخواندگی وجود داشته است . 
در ادامه سرکار خانم لیلا خالدی ،کارشناس مسئول شبه خانواده بهزیستی استان سیاست اصلی و بنیادین سازمان بهزیستی را تأکید بر برنامه مراقبت در خانواده عنوان کرد و گفت : زندگی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبانه روزی بهزیستی صرفا یک راهکار موقتی است و انتظار می رود که قضات محترم در خصوص والدینی که علی رغم داشتن امکانت مادی و معنوی از قبول حضانت کودک خود امتناع می نمایند قاطعانه ضوابط و مقررات در خصوص آنها اعمال گردد .
کارشناس مسئول شبه خانواده بهزیستی استان افزود : جهت جلوگیری از اقامت بلند مدت کودکان در مراکز و ورود آسیب روحی به آنان بررسی دادخواست توسط دادگاه در کمترین زمان ممکن انجام گیرد. 

آقای سعید زاهدیان رئیس شعبه اول دادگاه خانواده نیز همکاری و تعامل با بهزیستی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : راه اندازی سامانه تصمیم و ارائه خدمات مشاوره ای نیز از دیگر اقداماتی است که بسیار به حل اختلافات خانوادگی و تضمین امنیت فرزندان در خانواده کمک می کند .
وی  طفل محوری و رعایت مصلحت طفل به ویژه در مورد کودکان  بی سرپرست یا بدون سرپرست موثر را ضرورت قانونی توصیف کرد و اظهار داشت : بر اساس مصالح کودک هر گونه همکاری قانونی باعث تحقق این حق می شود .

کد خبر 37219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد