تقدیر رییس هیأت مدیره کانون ناشنوایان استان سمنان  از پخش فیلم های سینمایی مناسب سازی شده

«حمید رضا بلند» رییس هیأت مدیره کانون ناشنوایان استان سمنان طی نامه ای از اقدام شبکه سلامت سیمای جمهوری اسلامی ایران در پخش فیلم های سینمایی مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت شنوایی تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛رییس هیأت مدیره کانون ناشنوایان استان سمنان در این نامه اقدام شبکه سلامت در پخش فیلم های سینمایی با دوبله به زبان اشاره توسط رابطین و مترجمین از خانواده ناشنوایان را  باعث خوشحالی و امیدواری نسبت به این روند دانسته است.

وی همچنین مناسب سازی برنامه سینما سلامت با زبان اشاره و ادامه این روند را گام بزرگی به سوی تحقق حقوق حقه ناشنوایان نسبت به رسانه ملی و درک هر چه بیشتر مفاهیم و روش های زندگی عنوان؛و تقاضا کرده است ضمن استمرار و تعدد برنامه ها در حوزه های مختلف،امکان مشارکت فعالین مورد تأیید مراکز استان ها و شهرستان ها به واسطه مراکز صدا و سیما نیز فراهم  شود.

گفتنی است؛ این فیلم ها به دنبال همکاری سازمان بهزیستی و شبکه سلامت سیما به منظور مناسب سازی و پخش ۶۰ فیلم سینمایی با رابط ناشنوایان به منظور بهره مندی افراد دارای معلولیت شنوایی از تولیدات صوتی و تصویری در کنار سایر اقشار جامعه، پخش می شود و در مناسب سازی این فیلم ها برای ادراک بیشتر از دو رابط زن و مرد استفاده شده است.

همچنین این فیلم ها از طریق آپارات و  تلوبیون نیز قابل مشاهده است.

کد خبر 37158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =