توانمندسازی واستقلال جامعه هدف، اصلی ترین برنامه بهزیستی

نشست هم اندیشی ادارات بهزیستی وجهاد دانشگاهی شهرستان جیرفت با حضور محمد رضانژاد رئیس بهزیستی وبهزاد جعفری ریاست دفتر جهاد دانشگاهی وجمعی از کارشناس مسئولین حوزه های مختلف بهزیستی در راستای همکاری های آموزشی واجتماعی با هدف حرکت به سمت کمک به جامعه هدف بهزیستی در محل دفتر مدیر یت جهاد دانشگاهی جیرفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، درابتدای این نشست محمد رضانژاد رئیس بهزیستی جیرفت ضمن بیان جایگاه سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی ونقش موثرآن در ارتقاء سلامت ،کیفیت زندگی ورفاه اجتماعی آحاد جامعه گفت:این سازمان با رویکرد دانش محور وتخصصی مجموعه ای هماهنگ از برنامه ها وفعالیتهایی است که در جهت گسترش خدمات توانبخشی، بازپروری وپیشگیری از معلولیت ها وآسیب های اجتماعی فعالیت می کند.


وی افزود : بهزیستی موظف است با توجه به بودجه های خود و با تکیه برمشارکت های مردم وهمکاری نزدیک سازمانهای ذیربط، با حفظ ارزشها وکرامت والای انسانی در جهت تامین نیازها واهداف جامعه هدف اقدام نماید.


رئیس بهزیستی جیرفت با اشاره به اینکه توانمندسازی واستقلال جامعه هدف اصلی ترین هدف در تمامی فعالیتهای بهزیستی می باشد و هر معاونت سازمان بهزیستی در تحقق بخشیدن به این هدف برنامه ریزی مختص بر اساس شرایط جامعه هدف خویش را دارد افزود : آماده سازی شغلی وایجاد اشتغال پایدار یکی از اَشکال توانمندسازی در جامعه هدف  محسوب میشود که با توجه به وضعیت موجود، اشتغال یکی از دغدغه های جامعه هدف بهزیستی است.


وی در ادامه خاطر نشان کرد : با توجه به ظرفیتی که جهاد دانشگاهی در حوزه مهارت آموزی دارد می توان با آموزش مهارت های لازم زمینه ورود این افراد به بازار کار را فراهم کرد.
رضانژآد در ادامه با اشاره به آمار 666 نفری زنان سرپرست خانوار تحت پوشش در حوزه اجتماعی بهزیستی گفت :  در سال گذشته به شیوه آموزش وکسب مهارت، 19 نفر از زنان سرپرست خانوار توانمند واز چرخه حمایت سازمان خارج شدند.


در ادامه این نشست بهزاد جعفری رییس دفتر جهاد دانشگاهی جیرفت با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی همواره در بخش آموزش قوی ظاهر شده است و در حوزه های مختلف ورود پیداکرده اظهار داشت : این نهاد همواره درصدد افزایش مهارت کاربردی منتهی به اشتغال برای مردم می باشد و  بهزیستی می تواند در جهت نیل رسیدن به اهداف سازمانی مارا یار وهمراه خود بداند وهر کجا نیاز باشد از توانمندی وظرفیت جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی، پژوهشی وآموزشی استفاده کند .


در پایان نشست مقرر شد بر اساس لیست دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی نیازسنجی توسط مددکاران بهزیستی مطابق با شرایط جامعه هدف بهزیستی در حوزه های مختلف صورت پذیرفته وسپس پیش بینی ظرفیت ریالی وهمکاری ویژه جهاد در این بخش با مجموعه بهزیستی ،آموزش مهارت های لازم جهت جامعه هدف بهزیستی آغاز شود./

کد خبر 37135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد