پاکدشت| برگزاری جلسه کارگروه مراقبتی و توانبخشی شرق و جنوب استان

جلسه کارگروه مراقبتی وتوانبخشی شهرستان های شرق و جنوب استان تهران باحضور مسئولین توانبخشی شهرستانهای پاکدشت، ورامین، ری، قرچک و پیشوا در پاکدشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این جلسه با حضور کارشناسان توانبخشی بهزیستی استان تهران و مسئولین توانبخشی شهرستانهای شرق و جنوب استان تهران به منظور جهت رفع چالش ها و مشکلات موجود دراین حوزه با حفظ و رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.

آموزش تخصصی دستور العمل های مرتبط با تاکید بر نکات کلیدی، نظارت و ارزشیابی دوره ایی مراکز (تهیه چک لیست نظارتی)، چگونگی نظارت و تائید ساختمان مراکز شبانه روزی، چگونگی انجام مصاحبه های تخصصی، بررسی چگونگی توسعه مراکز شبانه روزی کوچک، خانه ها، ویزیت در منزل و مراقب در منزل،  پایش و به روز رسانی مستمری ها حق پرستاری ضایعه نخاعی و حق پرستاری خانواده محور، طرح مشکلات و چالش های موجود با هدف بررسی راهکار، همکاری و تعامل گروهی اعضاء در کارگروه به منظور تسهیل در اجرای فعالیت های دفت از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس اداره بهزیستی پاکدشت در حاشیه این جلسه کارگروهی گفت: حقیقت انکار ناپذیر معلولیت و تاثیر آن بر سرنوشت فرد و جامعه  عاملی است که حوزه توابخشی بهزیستی در جهت بازگشت فرد دارای معلولیت به جامعه و برخورداری از زندگی مستقل  خدمات گسترده ای را به این قشر از جامعه هدف بهزیستی ارائه دهد.  

محمود برزگر افزود: خدمات حوزه توانبخشی شامل مجموعه اقدامات پزشکی، اجتماعی و آموزشی در جهت ارتقای  سطح کارایی و بازتوانی فرد دارای معلولیت و برای ایجاد یک زندگی مستقل با حفظ کرامت و شان انسانی است.  

برزگر در ادامه از انواع معلولیت شامل معلولیتهای  ذهنی، روانی، جسمی حرکتی، حسی نابینایان –ناشنوایان سخن گفت و بیان داشت: اهداف توانبخشی در این راستا شامل پیشگیری از بروز معلولیت، جلوگیری از پیشرفت و حاد شدن آن  وافزایش آگاهی عمومی از این پدیده، تلاش برای خودکفایی فرد معلول و زندگی مستقل، تلاش برای ایجاد برابری فرصت های اجتماعی، آموزش و آگاه سازی معلول و خانواده وی از حقوقشان، تلاش برای بازگرداندن فرد معلول به جامعه، آماده سازی جامعه برای پذیرش معلول در مقام یک شهروند می باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت درپایان خاطرنشان کرد: هم اکنون سه  مرکز شبانه روزی معلولین و پنج مرکز روزانه معلولین در شهرستان فعال می باشد.
.

کد خبر 37129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد