گرگان | جذب  ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته

مدیر بهزیستی گرگان اظهار کرد: سال گذشته حدود ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی جذب کردیم که این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با سود ۵ درصد به کارفرماها پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ محمد شایسته در جلسه مشترک مدیر بهزیستی گرگان و مدیر مرکز توانبخشی بهکوش در خصوص پشتیبانی شغلی مددجویان بهکوش با موضوع اشتغال گفت: در سال ۹۸ حدود چهار میلیارد تومان، تسهیلات اشتغالزایی توانستیم جذب  کنیم، در حالی که در سال ۹۹ حدود  ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به شهر گرگان اختصاص یافت.
وی افزود: در ارتباط با بیمه  در سال ۹۸ حدود ۱۵۰ میلیون تومان به شهر گرگان تعلق گرفت که خوشبختانه سال گذشته این اعتبار به  حدود ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه های  بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و جبران کاری افزایش پیدا کرد.
شایسته با بیان اینکه وفاق و همدلی بین همکاران در حوزه های مختلف باعث شد تا این اعتبار افزایش پیدا کند، ابراز کرد: تلاش می کنیم تا امسال نیز این اعتبار را افزایش دهیم، چون اعتقاد دارم که گرگان این ظرفیت را دارد و البته اولین سالی بود که گرگان توانست این چنین اعتباری را جذب کند.

جذب ۱۰۰ کارفرما در حوزه اشتغال بهزیستی گرگان

وی با اشاره به تعداد کارفرمایای، تصریح کرد: در شهر گرگان تعداد کارفرمایان تا سالهای گذشته حدود ۱۶ نفر بودند، اما توانسته ایم در حال حاضر حدود ۱۰۰ کارفرما را شناسایی کنیم.
مدیر بهزیستی گرگان گفت: انتظار داریم که مراکز پشتیبانی شغلی در شهر گرگان گسترش پیدا کند و شعبات جدید باز شود، چون این مراکز به جهت ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف بهزیستی بسیار مهم هستند.

۱۴ مرکز مثبت زندگی در شهر گرگان دایر شده است

وی با اشاره به تعداد مراکز مثبت زندگی، افزود: در حال حاضر در شهر گرگان ۱۴ مرکز مثبت زندگی وجود دارد، این کار باعث شده تا ظرفیت های بسیار خوبی بخصوص در حوزه اشتغال برای مددجویان ایجاد شود، تا به الان حدود شش هزار پرونده فعال در این مراکز تشکیل شده و بازدید از آنها انجام شده است.
شایسته با بیان اینکه باید به حدی برسیم که بتوانیم نیروی فعال برای همه حوزه های کاری داشته باشیم، اظهار کرد: به تمامی مراکز مثبت زندگی تکلیف کرده ایم تا افرادی که واجد شرایط هستند، برایشان زمینه کار را فراهم کنند.
وی در ارتباط با بحث زنان افزود: در بحث زنان نیز منتظر هستیم تا در حوزه پشتیبانی شغلی  اتفاق خوبی را شاهد باشیم که اگر این امر اتفاق بیفتد، می توانیم نیاز های معیشتی آنان را بر طرف کنیم.
مدیر بهزیستی گرگان گفت: در حوزه اجتماعی کل پرونده های حدود ۸۰۰ پرونده است، ولی در حوزه توانبخشی حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰ معلول در شهر گرگان داریم که اگر حدود ۷۰ درصد آنها را هم ناتوان در نظر بگیریم، باز هم حدود پنج هزار نفر برای محیط های شغلی آماده هستند.

مهم ترین هدف بهزیستی توانمند سازی افراد است

وی افزود: مهمترین هدف ما در بهزیستی، بحث توانمند سازی افراد است که این موضوع فقط با ایجاد اشتغال ایجاد می شود،
شایسته با اشاره به توانمندی های مرکز بهکوش گرگان گفت:  باید تلاش شود تا فرصت ها و ظرفیت های خوبی در حوزه اشتغال مختص این مرکز ایجاد شود.
وی گفت: مرکز بهکوش از ابتدای سال اعتبار خود را اعلام کند تا ما بتوانیم تسهیلات لازم  را برای آنها فراهم کنیم.

کد خبر 37108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد