بیش از ۲هزار نفر از مددجویان بهزیستی گیلان واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: تاکنون واکسن کرونا به ۲ هزار و ۸۴ نفر از توانخواهان و ۷۴۵ نفر کارکنان مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی این استان تزریق شده است.

دکتر حسین نحوی نژاد اظهار داشت: بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا در فاز نخست، توانخواهان  مراکز تحت نظارت بهزیستی در چهار بخش سالمندان، بیماران روانی مزمن، کم توانان ذهنی و معلولان جسمی و حرکتی باید علیه بیماری کووید-۱۹ واکسن شوند.

وی با اشاره به آغاز تزریق واکسن کرونا برای گروه های یاد شده از ۲۱ اسفند سال گذشته در گیلان افزود: بر اساس دستورالعمل،  تزریق واکسن ابتدا از گروه سالمندان "گروه هدف بالای ۶۰ سال" در تمامی مراکز توانبخشی مراقبتی و پرسنل مراکز نگهداری سالمندان انجام شد که در مجموع یکهزار و ۹۹ نفر اعم از سالمندان و کارکنان این مراکز واکسن کرونا را دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی گیلان یادآور شد: واکسیناسیون سایر توانخواهان در مراکز توانبخشی مراقبتی گیلان شامل واحدهای نگهداری از بیماران روانی مزمن، کم توانان ذهنی و معلولین جسمی – حرکتی نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال به صورت فراگیر در سراسر گیلان آغاز شد.

دکتر نحوی نژاد با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۲ هزار و ۸۲۹ توانخواه و کارکنان مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی گیلان علیه بیماری کرونا واکسن شدند، اضافه کرد: در مجموع ۸۵ درصد از توانخواهان و کارکنان این مراکز حداقل یک دوز و ۳۲ درصد آنان دو دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ تاکنون به ترتیب مربوط به توانخواهان در مراکز توانبخشی - مراقبتی معلولان جسمی حرکتی، سالمندان، بیماران روانی مزمن و کم توانان ذهنی است ضمن اینکه کمتر بودن پوشش واکسیناسیون در مراکز کم توانان ذهنی تا حدودی ناشی از منع تزریق واکسن کرونا در گروه سنی زیر ۱۸ سال است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه تزریق و لکه گیری واکسن کرونا در مراکز تحت نظارت بهزیستی در حال انجام است، اظهار داشت: واکسیناسیون مراقبین در منزل و اعضای باقی مانده از تیم های ویزیت در منزل نیز از روز گذشته آغاز شده ضمن اینکه ایمن سازی کارکنان اورژانس اجتماعی فعال در واحدهای سیار یا اقامتی نیز در دستور کار قرار دارد.

۴۱ مرکز نگهداری شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی در استان گیلان فعال است.

بر اساس آخرین آمار ۶۵ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می گیرند.

کد خبر 37098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد