مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید بهزیستی شهرستان درگز برگزار شد

خدمات بسیار گسترده بهزیستی برای جامعه‌ی هدف در سطح ۲ هزار مرکز غیر دولتی در خراسان رضوی، باید به درستی برای مردم تببین شود تا اهمیت و جایگاه این سازمان در نزد افکار عمومی جامعه، روشن گردد.

این مطلب را سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید بهزیستی شهرستان درگز بیان کرد.

دکتر مسعود فیروزی گفت: نگهداری صدها معلول و کم توان جسمی و ذهنی، هزاران معتاد متجاهر و غیر متجاهر در ۳۰۰ مرکز شبانه‌روزی در استان، کاری بسیار بزرگ و مهم در سطح اجتماعی است که بسیاری از مردم و حتی مسؤولان از آن اطلاع ندارند و اهمیت آن را نمی‌دانند.

وی تصریح کرد: اگر این ۵ هزار معتاد متجاهر و کارتن‌خواب خراسان رضوی که با هماهنگی قضایی و همکاری سایر نهادها جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند در جامعه رها بودند شاهد صدها مورد جرم و جنایت بودیم و هر روز ده‌ها خانواده دچار آسیب‌های غیر قابل جبران می‌شدند.

فیروزی گفت: اگر مردم و مسؤولان از اهمیت و وسعت کارهای بهزیستی به درستی مطلع باشند در مقابل خطاهای اندکی که در هر مجموعه‌ای ممکن است رخ دهد، تا این حد حساسیت نشان نمی‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاهی که هزاران مددجو و توانخواه و فرد آسیب دیده را مورد حمایت، توانبخشی و توانمندسازی قرار می‌دهد و در صدها مرکز اقامتی و روزانه، خدمات گوناگون به آنان ارائه می‌دهد مصون از خطا نیست و ممکن است یک خطای کوچک در یکی از این مراکز هم رخ دهد که البته ما همان را هم مهم می‌دانیم و پیشگیری می‌کنیم اما این خطای کوچک نباید زحمات و دستاوردهای بزرگ بهزیستی را زیر سؤال ببرد.

وی تأکید کرد: مسؤولان و مدیران بهزیستی باید علاوه بر تعامل با سایر دستگاه‌ها، خدمات بهزیستی را به نحو احسن برای مردم و رسانه‌ها تببین و تشریح کنند و منزلت اجتماعی بهزیستی را به جایگاه واقعی خودش برسانند.

فیروزی گفت: توزیع عادلانه امکانات، برخورد بدون تبعیض برای پاسخگویی، رفتار عادلانه با ارباب رجوع و عدالت‌محوری در همه‌ی جوانب، از اصول مدیریتی است که در بهزیستی به اجرا درمی‌آید.

وی اظهارداشت: همکاران ما در همه‌ی شئون و مراتب اداری باید وظایف و کارهایشان را به نوعی انجام دهند که قابل دفاع باشند و سپس این کار قابل دفاع را برای مردم، رسانه‌ها و مسؤولان توضیح دهند.

دکتر فیروزی ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس سابق بهزیستی درگز گفت: ایشان در همه‌ی زمینه‌ها موفق عمل کرد و کنار رفتن از مدیریت شهرستان، خواسته‌ی خودشان بود.

شایان ذکر است در این مراسم که در جمع کارکنان بهزیستی درگز انجام شد بهزاد رمضانی به عنوان رئیس بهزیستی درگز معرفی و از تلاش‌ها و زحمات حسن خوش‌نسب، رئیس سابق این اداره قدردانی شد.

کد خبر 37092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد