شاهین شهر و میمه| کاهش آسیب‌های اجتماعی باید دغدغه عموم مردم باشد

با هدف افزایش همکاری‌های دو جانبه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مشترک، سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه با رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین شهردیدار نمود.  

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، محمد حسین قربانی با اشاره به شرایط جامعه و خانواده‌ها با شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد خانواده گفت: متاسفانه با ایجاد شرایط زندگی جدید با افزایش خشونت‌های خانگی روبرو شده‌ایم و این موضوع منجر به تخریب بنیاد خانواده‌ها گردیده است.
وی افزود: در طول سالیان گذشته بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری انجمن همیاران سلامت روان اجتماعی شاهین شهر اقدام به برگزاری دوره های آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی در سطح شهرستان برای عموم شهروندان  نموده که با وجود شرایط جدید این موضوع بیشتر به صورت آنلاین و تولید محتوا آموزشی درآمده است.

قربانی با اشاره به ظهور آسیب‌های اجتماعی نوپدید و استفاده هر چه بیشتر کودکان با سن کم از فضای مجازی گفت: رفع و کاهش  آسیب‌های اجتماعی باید به نوعی از دغدغه‌های عموم مردم باشد و دستگاه‌ها دولتی و نهادهای اجتماعی به تنهایی نمی‌توانند، از پس این مهم برآیند.  

جواد نصر اصفهانی نیز با اشاره به اینکه حل آسیب‌های اجتماعی مستلزم همکاری چند جانبه دستگاه‌های وارگانها می‌باشد به تبیین برخی از برنامه‌های پیشنهادی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی پرداخت و بر همکاری همه جانبه این سازمان با بهزیستی در خصوص  محله محور کردن فعالیت‌ها با استفاده از ظرفیت فرهنگسراها در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به جامعه هدف و عموم شهروندان تاکید نمود.  

در این دیدار دو طرف ضمن معرفی ظرفیت‌ها و چالش‌های خود به بررسی راهکارهای مناسب عملی در جهت نیل به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه پرداختند.

کاهش آسیب‌های اجتماعی باید دغدغه عموم مردم باشد

کد خبر 37066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد