افزایش ۷ تا ۱۱ برابری رقم واریزی مستمری مددجویان بهزیستی بر اساس تعداد افراد خانوار

با تحقق ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه، از اردیبهشت ماه سالجاری مستمری ۱۴ هزار و ۸۸۵ مددجوی تحت حمایت بهزیستی در استان چهارمحال و بختیاری بر اساس بعد خانوار از سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۱ میلیون ریال پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری مدیر کل بهزیستی استان از واریز مستمری مددجویان با افزایش ۲۰ درصدی خبرداد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۸ هزار خانوار  تحت حمایت بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۸۸۵ نفر مستمری ماهانه دریافت می کنند که برای اولین بار، ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) به میزان ۲۰ درصد حداقل دستمزد کارگران تحقق پیدا کرد.

عسگری با اشاره به افزایش های جزئی مستمری طی سالهای گذشته، افزود: میزان مستمری هیچ گاه معادل  ۲۰ درصد حداقل دستمزد نبوده است. اما در بودجه سال ۱۴۰۰ این امر در راستای سیاست های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهادهای حمایتی، انجام شد که گام مهمی در جهت کاهش مشکلات جامعه هدف می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: در هشت سال گذشته حداقل دستمزد ۵ برابر شده است در حالی که مستمری مددجویان بهزیستی طی این مدت بطور میانگین ۸ برابر شده است. مستمری اردیبهشت ماه سالجاری با اعمال افزایشی تا حدود ۲۰درصد حداقل دستمزد پرداخت شد و مابه التفاوت مستمری فروردین ماه نیز پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

کد خبر 37057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد