ده‌ها میلیارد تومان هزینه برای درمان، رفاه، معیشت، مسکن، تغذیه و توانبخشی مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۹ بیش از ۷ میلیارد تومان یارانه و بهای خدمات بابت معلولین روستایی و شهری تحت پوشش برنامه‌ی سی‌بی‌آر پرداخت کرده است

به گفته‌ی جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، این مبالغ در قالب یارانه‌ی معیشتی و رفاهی معلولان تحت پوشش و کارمزد خدمات مراکز غیردولتی پرداخت گردیده است.

محمد عارف آرام گفت: برنامه‌ی سی‌بی‌آر تا پایان سال گذشته توسط مجتمع خدمات بهزیستی اجرا می‌شده که این مراکز بخشی از پرداختی بهزیستی را به عنوان کارمزد خدمات دریافت می‌کرده و بخش بزرگ‌تری نیز یارانه مددجویان‌شان بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری اجرای این برنامه به مراکز مثبت زندگی واگذار شده و پرداختی‌ها در قالب خدمات ارائه‌ شده توسط این مراکز انجام خواهد شد.

وی همچنین از پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون تومان به ۱۵۰ مرکز توانبخشی معلولین در استان جهت هنردرمانی خبر داد و گفت: این مراکز تحت برنامه‌ی اتاق هنر که در مراکز تشکیل شده، مددجویان را با روش‌های مختلف هنر درمانی، تحت مراقبت، توانبخشی و درمان قرار می‌دهند و بابت این خدمات به هر مرکز ۷ میلیون تومان تعلق گرفته است.

آرام از پرداخت ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان و دانشجویان معلول نیازمند به عنوان کمک‌هزینه بلاعوض تحصیلی در این مدت خبر داد و گفت: این مبلغ بابت ۵ هزار و ۴۳۷ دانش‌آموز و دانشجو پرداخت شده است.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در طول سال ۹۹ بابت مناسب‌سازی منازل ۹۵۰ مددجوی روستایی و شهری بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بابت کاشت حلزون به ۱۵۰ مددجو در کل استان بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده که رقم اختصاص یافته به هر مددجو حدود سه میلیون تومان بوده است.

وی در خصوص کمک هزینه‌ی درمان به معلولین تحت پوشش این نهاد گفت: پرداخت ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به سه هزار مددجو در این قسمت انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه خرید خدمت توانپزشکی مانند فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی و زمینه‌های مشابه برای خدمت به ۱۳۹۹ مددجو که به این مراکز مراجعه داشته‌اند ۸۲۵ میلیون تومان پرداخت شده است.

آرام اضافه کرد: همچنین در زمینه توانبخشی و درمان معلولان دارای اختلالات دهانی، بلغ و تغذیه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بابت ۶۶۵ مددجو پرداخت شده است.

به گفته‌ی این مسؤول در زمینه اروتز و پروتز یا اندام‌های مصنوعی، برای ۸۴۵ معلول یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای ارزیابی سطح توانمندی معلولین و ارائه خدمات متناسب با وضعیت معلول، بابت ۱۰ هزار و ۳۵۰ مددجو در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گفته‌ی جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی برای ۱۲۵ کودک مبتلا به فنیل کتونوری یا اختلال متابولیک بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

وی همچنین پرداخت یک و نیم میلیارد تومان بابت هزینه ایاب و ذهاب معلولین را  از دیگر هزینه‌هی انجام شده توسط این معاونت در سال ۹۹ ذکر کرد و افزود: برای وسایل توانبخشی و توانپزشکی ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از معلولین نیازمند نیز بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از هزینه‌ها نیز توسط سیستم متمرکز کشوری پرداخت می‌گردد که صرفا ارزیابی و تأیید برای پرداخت کردن این هزینه‌ها به مراکز غیر دولتی، با ستاد بهزیستی خراسان رضوی است.

وی مجموع این هزینه‌ها را بیش از یکصد میلیارد تومان ذکر کرد و گفت:‌ همچنین بابت پایش و ارائه خدمات به مددجویان توسط کلینیک‌های مددکاری که پرونده‌های مددجویان به آنان واگذار شده بابت ۱۹ هزار و ۳۱۱ مددجو بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداختی داشته‌ایم

کد خبر 37051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد