شمیرانات| بیشترین کودکان کار و خیابان ساماندهی شده مربوط به دره فرحزاد هستند

مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات گفت: کودکانی که در طرح حمایت اجتماعی بهزیستی جمع آوری و ساماندهی می شوند، بیشتر متعلق به دره فرحزاد هستند و چهار سازمان مردم نهاد وظیفه ارائه خدمات حمایتی و توانمندسازی را در شمیرانات به عهده دارند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، علیرضا عمادی با بیان اینکه بخش مهمی از کار ضربتی این طرح در کف خیابان و معابر عمومی انجام می شود، اظهار داشت: روانشناسان و مددکاران حرفه ای N.G.O  های سطح شهرستان با حضور در معابر شهری سعی در گرفتن اطلاعات از این کودکان دارند تا زمینه انتقال آن ها به مراکز توانمندسازی را فراهم کنند.  

عمادی افزود: در مراکز توانمندسازی خدمات درمانی و حتی هشدارهای بیماری های مقاربتی به این دسته از کودکان ارائه می شود که در ۲۱ روز اسکان موقت این خدمات و دیگر موضوعات حمایتی به آن ها داده می شود.  

مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات گفت: توانمندسازی اصلی ترین رسالت بهزیستی در خصوص کودکانی است که در معابر عمومی حضور دارند و بر اساس قانون بخشی از ساماندهی آن ها بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است.  

عمادی در پایان با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات این حوزه در شهرستان شمیرانات خارجی بودن این کودکان و غیرمجاز بودن حضورشان در کشور است، خاطر نشان کرد: متاسفانه این کودکان از مناطق دیگر تهران به معابر شمالی شهر و حوزه شمیرانات می آیند و در ارائه چهره نامطلوب از این معابر، نقشی بزرگ و پر رنگ ایفا می کنند.

کد خبر 37035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد