شهرری| تلاش بهزیستی ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابان است

کمتر از ده درصد کودکان جمع آوری شده در طرح حمایت اجتماعی مجدد به میادین و معابر شهری باز می گردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهرستان ری با بیان مطلب بالا و اشاره به درصد بسیار بالای کودکان جمع آوری شده در طرح حمایت اجتماعی کودکان کار و خیابان که از اتباع غیرمجاز کشورهای دیگر هستند، اظهار داشت: متاسفانه سهم بالایی از این کودکانی که جمع آوری و ساماندهی می شوند از اتباع دو کشور افغانستان و پاکستان هستند که اتفاقا به طرق غیر مجاز وارد کشور شده اند و حضورشان در ایران غیرقانونی است.

محمد رضایی اصل در ادامه بیان داشت: کودکانی که در طرح حمایت اجتماعی جمع آوری می شوند از طریق اسکن عنبیه شناسایی شده و در صورت داشتن خانواده به آن ها تحویل داده می شوند.  

رضایی اصل افزود: در صورت نداشتن سرپرست، این کودکان در مراکز تعبیه شده بهزیستی نگهداری شده و تحت آموزش های لازم قرار می گیرند.

این مدیر با اشاره به اینکه تعداد کمی از کودکان ساماندهی شده در این طرح به میادین و معابر سطح شهر باز می گردند، خاطر نشان کرد: از طریق سازمان های مردم نهاد و حمایت های خیرین زمینه های بازگشت به شرایط قبل این کودکان را کنترل می کنیم و نمی گذاریم مجدد در میادین و معابر ظاهر شوند و تلاش بهزیستی ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابان است.  

وی افزود: ارائه کمک های غیر نقدی و در اختیار گذاردن بسته های حمایتی، معیشتی و بهداشتی در این راه کمک خوبی کرده و به نوعی چرخه حمایت اجتماعی را کامل می کند.  

مدیر بهزیستی شهرستان ری در پایان گفت: در ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان استان تهران همه جوانب امر با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط مورد بررسی قرار می گیرد و شرایط به گونه ای پیش می رود تا بهترین تصمیم در کمترین فرصت ممکن برای جذب، ساماندهی و توانمندسازی این کودکان و خانواده های آنان عملیاتی شود.

کد خبر 37034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد