شهرتهران| ٨٣ درصد کودکان کار و خیابان از اتباع کشورهای دیگر هستند

در طرح حمایت از کودکان کار و خیابان بیش از ۱۶ هزار بسته بهداشتی توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهرستان تهران با اعلام مطلب بالا اظهار داشت: از نیمه های تابستان سال گذشته با حضور نیروهای تخصصی اورژانس اجتماعی در مناطقی که بیشترین حضور این کودکان شناسایی شده بود، اطلاع رسانی و آگاه سازی لازم صورت پذیرفت و به دلیل همه گیری ویروس کرونا بیش از ۱۶ هزار بسته بهداشتی میان آن ها توزیع شد.

سید سعید آرام با بیان اینکه تا پایان سال گذشته بیش از هفتصد کودک در این طرح جذب و ساماندهی شده و مراحل توانمندسازی آنان آغاز شده است، اذعان داشت: بیش از ۸۳ درصد این کودکان از اتباع کشورهای خارجی به ویژه افغانستان و پاکستان بودند.

آرام افزود: ۵۸ درصد این کودکان پسر بودند و در گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال قرار داشتند که می طلبید مداخلاتی تخصصی برای این گروه سنی در نظر گرفته شود و همکاران اورژانس اجتماعی در این موضوع اقدامات شایسته و بهنگامی را انجام دادند. 

مدیری بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به شناسایی خانواده ششصد کودک کار و خیابان در شهر تهران گفت: شرایطی را برای بازگشت این تعداد از کودکان به خانواده ها فراهم کردیم و با توجه به اینکه سیاست ما توانمندسازی این کودکان در کنار خانواده است، این مهم را انجام داده ایم. 

رئیس ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان استان تهران در پایان با تشریح رویکرد توانمندسازی در بهزیستی تصریح کرد: رویکرد بهزیستی در سه حوزه کودک، خانواده و جامعه تدبیر شده است تا کودک بتواند به تحصیل برسد، فرصت های شغلی برای او فراهم شود و در نهایت توانمند شوند.

کد خبر 37032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد