در رسانه| آغاز برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از فردا در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از فردا در استان، گفت: در این برنامه کودکان ۳ تا ۶ سال برای جلوگیری از اختلالات بینایی در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و مراکز مثبت زندگی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

نرگس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به آغاز برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از فردا در چهارمحال و بختیاری، گفت: در این برنامه کودکان ۳ تا ۶ سال برای جلوگیری از اختلالات بینایی در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و مراکز مثبت زندگی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد، ادامه داد: سال گذشته در راستای اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم،   ۲۴ هزار و ۶۶۱ کودک سه تا ۶ ساله معاینه شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۷۰ کودک مشکوک، به پزشک متخصص ارجاع که پس از معاینه تخصصی برای ۲۸۰ کودک کمک هزینه تهیه عینک از طرف بهزیستی پرداخت شد.

جلوگیری از نابینایی ۵۰۰ کودک در چهارمحال و بختیاری

عسگری افزود: همچنین سال گذشته بهزیستی با پرداخت هزینه جراحی ۵۰۰ کودک که توانایی مالی  نداشتند استان از نابینا شدن آن‌ها پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه سه تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان محسوب می‌شود، توضیح داد: اگر کودکان این دوره طلایی را از دست بدهند، دیگر نمی‌توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم‌بینایی و نابینایی می‌شود، جلوگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معاینه چشم کودکان در این طرح به وسیله دستگاه انجام می‌شود و هیچ‌گونه تماس دست وجود ندارد،   افزود: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله از اول آبان ماه در سراسر کشور اجرا می‌شد که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا از تیرماه تا پایان سال در استان اجرا شد.

 مدیرکل بهزیستی استان افزود: در استان‌های با وضعیت کرونایی نارنجی و زرد این برنامه اجرا می‌شود.

کد خبر 37021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد