۳۴ میلیارد ریال زکات فطریه توسط بهزیستی کردستان جمع‌آوری شد

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان گفت: ۳۴ میلیارد ریال زکات فطریه توسط موسسات خیریه زیرپوشش بهزیستی و مراکز دولتی بهزیستی در استان جمع‌آوری شد.

حسین رسولی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان زکات جمع‌آوری شده توسط ادارات بهزیستی در شهرستان‌های مختلف استان، مجموعه‌های وابسته به این سازمان، مراکز مثبت زندگی و مراکز خیریه زیرپوشش جمع‌آوری شد.

وی افزود: از این میزان، ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بصورت نقدی و ۱۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال بصورت غیرنقدی و شامل کالا از جمله برنج، روغن و حبوبات بوده است.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کردستان با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است، گفت: زکات جمع‌آوری شده در سریعترین زمان ممکن بین خانواده‌های مددجویان  زیرپوشش این نهاد، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست، معلولان و آسیب‌دیدگان توزیع شد.

زکات فطریه از واجبات مهم در دین اسلام است که از زمان غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان بر هر مسلمانی واجب می‌شود و سرپرست خانواده باید برای خود و همه کسانی که تحت سرپرستی‌اش هستند، زکات فطریه پرداخت کند.

مبلغ زکات فطریه باید قبل از اقامه نماز عید فطر(شب پیش از عید) تا غروب روز عید توسط سرپرست خانواده ها به افراد نیازمند و بی‌بضاعت پرداخت شود.

میزان زکات فطریه بر اساس قوت غالب منطقه و طبق فقه امام شافعی ۲ کیلو و ۴۲۵ گرم گندم است، بنابراین امسال طبق اعلام شورای افتای استان، این رقم برای هر نفر ۱۲۰ هزار ریال تعیین شد.

کد خبر 37019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد