ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه (برقراری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) به میزان ۲۰ درصد حداقل دستمزد کارگران)

برای اولین بار، ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه (برقراری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) به میزان ۲۰ درصد حداقل دستمزد کارگران) محقق شد.

دکتر «وحیدقبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه، از اردیبهشت ماه سال جاری مستمری مددجویان تحت حمایت بهزیستی بر اساس بعد خانوار از 3/500/000 ریال تا 11/000/000 ریال پرداخت می شود، گفت:با این اقدام، مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به هشت سال پیش یعنی سال۱۳۹۲ بین ۷ تا ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است.

میزان مستمری هیچ گاه معادل  ۲۰ درصد حداقل دستمزد نبوده است

در بودجه سال ۱۴۰۰ این امر در راستای سیاست های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهادهای حمایتی، انجام شد.

مستمری اردیبهشت ماه سالجاری با اعمال افزایشی تا حدود ۲۰درصد حداقل دستمزد پرداخت شد.

ما به التفاوت مستمری فروردین ماه نیز پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

در سال۱۴۰۰ میانگین  مستمری حدود ۵۰۰هزار تومان می باشد که در مقایسه با سال۹۲ حدود ۸ برابر افزایش داشته است.

در هشت سال گذشته حداقل دستمزد ۵ برابر شده است در حالی که مستمری مددجویان بهزیستی طی این مدت بطور میانگین ۸ برابر شده است.

تعداد مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۰۷، ۳۱۱ خانوار بوده است در حالیکه این تعداد در سال۱۴۰۰ به ۱، ۰۷۸، ۵۵۶ خانوار افزایش داشته است.

مستمری دریافتی از سال ۹۲ تا سالجاری در خانوار یک نفره از ۰۰۰/۵۳۰ ریال به ۰۰۰/۵۰۰/۳ ریال

خانوار دو نفره از ۶۰۰/۰۰۰ریال به ۵/۰۰۰/۰۰۰ریال

خانوار سه نفره از ۷۱۰/۰۰۰ریال به ۷/۰۰۰/۰۰۰ریال

خانوار چهار نفره از ۸۲۰/۰۰۰ریال به ۹/۰۰۰/۰۰۰ریال

خانوار پنج نفره به بالا از۱/۰۰۰/۰۰۰ریال به ۱۱۰/۰۰۰/۰۰۰ریال افزایش پیدا کرده است.

اکنون مستمری ماهیانه مددجویان از دو محل (اعتبارات سازمان هدفمندی یارانه ها و اعتبارات سازمان بهزیستی) تحت دو عنوان مستمری و افزایش مستمری واریز می شد که همزمان با اعمال ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه و افزایش اعمال شده، واریزی ها یکسان سازی شده و ماهیانه تحت عنوان مستمری توسط سازمان بهزیستی به حساب مددجویان واریز خواهد شد.

در پایان با قدردانی از حمایت های موثر دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان های برنامه و بودجه و هدفمندی یارانه ها و پیگیری های مستمر وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراز امیدواری کرد  افزایش صورت گرفته در مستمری گره گشای بخشی از مشکلات جامعه هدف بهزیستی باشد.

کد خبر 37016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد