معارفه‌ی معاون توانبخشی جدید بهزیستی خراسان رضوی

طی مراسمی در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، معاون جدید توانبخشی این نهاد معرفی شد.

در این مراسم که صبح امروز برگزار شد حمید رضا علیزاده رضایی به عنوان معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی معرفی و از زحمات محمد عارف آرام، جانشین توانبخشی این سازمان، که در سه ماه گذشته، به جای این مسؤول انجام وظیفه کرده بود تقدیر شد.

شایان ذکر است مسعود فیروزی پیش از اینکه به عنوان سرپرست بهزیستی استان معرفی شود، معاون توانبخشی بود.

وی در خصوص دوران مسؤولیتش در معاونت توانبخشی گفت: پیش از آمدن من، موضوع مناسب‌سازی در استان به گونه‌ای بود که در ارزیابی سازمان بهزیستی کشور از این موضوع، در بین سی استان، اصلا نامی از خراسان رضوی در میان نبود.

وی با بیان اینکه کارشناسان توانبخشی مشهد و شهرستان‌های استان خیلی خوب وارد شدند و جدیت به خرج دادند گفت: در حال حاضر رتبه‌ی ما در مناسب‌سازی یک رقمی است و امیدوارم قوی‌تر از قبل در این حوزه کار شود.

وی ضمن ارائه‌ی تعریف تازه‌ای از مدیریت گفت: مدیریت، هنر و علم کارکردن با دیگران و به وسیله‌ی دیگران است.

فیروزی با تأکید بر اینکه مدیرکل آنقدر برنامه‌های کاری زیادی دارد که امکان ندارد به جزئیات مسائل و کارهای اداری، بخش‌های تخصصی زیرمجموعه، شهرستان‌ها، خیریه‌ها و ... برسد بنا بر این این رسیدگی را توسط مدیران زیرمجموعه‌اش انجام می‌دهد.

وی تقسیم وظایلف و تفویض اختیارات را از جمله راهکارهای مدیریت قوی عنوان کرد و گفت: باید به همه‌ی افراد زیرمجموعه و بدنه کارشناسی و مدیریتی، حرمت و احترام بگذاریم و کرامت آنها را حفظ کنیم.

وی ضمن اشاره به فرمایشی از امام علی(ع) در ترسیم خصایص مدیریت خوب گفت: مدیر خوب نباید بگذارد بین او و جامعه‌ای که بر آن مدیریت می‌کند فاصله و حجابی ایجاد شود.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن اشاره به تاریخچه‌ی فعالیت معاونت توانبخشی این نهاد گفت: زمانی بود که کار توانبخشی فقط به دادن مستمری و کمک موردی محدود می‌شد اما با گذشت زمان، وظایف و مسؤولیت‌های زیادی به این معاونت واگذار شده است.

محسن توحیدی مقدم تأکید کرد: اگر قرار بود این مسؤولیت‌ها توسط بخش دولتی انجام شود ما به عدد انگشتان دست هم نمی‌توانستیم مرکز توانبخشی داشته باشیم.

وی اضافه کرد:‌ با واگذاری کارها به بخش غیر دولتی که یک قدم بزرگ و خردمندانه بود اکنون ۱۶۰ مرکز توانبخشی در استان داریم.

وی ادامه داد: از دهه‌ی ۶۰ به بعد، هر سال یک مبحث جدید به توانبخشی افزوده شده و حالا ده‌ها مسؤولیت توسط این بخش انجام می‌شود.

وی به دوران مسؤولیت فیروزی در این معاونت اشاره کرد و گفت: دکتر فیروزی، نگرش‌ها را تغییر داد و بر گسترش توانمندسازی تأکید کرد.

وی ادامه داد: هنردرمانی و توانمندسازی نیز از مباحثی بود که توسط ایشان به جدیت پیگیری شد و جا افتاد به گونه‌ای که اکنون در ارزیابی‌ها در چند سال اخیر ۷ مرتبه رتبه اول کشور را کسب کردیم و آخرین بار در شش ماه دوم سال گذشته هم به رتبه‌ی دوم کشور رسیدیم در حالی که در سال‌های گذشت آخرین رتبه‌ی کشور بودیم.

شایان ذکر است در این مراسم حمیدرضا علی‌زاده رضایی به عنوان معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی معرفی و حکم انتصاب توسط سرپرست بهزیستی خراسان رضوی به وی ارائه شد.

کد خبر 37014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد