حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان عزمی همگانی می طلبد

بهزیستی با تشکیل و راه اندازی ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان فعالیت می کند و دستگاه های اجرائی ذیربط در این حوزه با عمل به تکالیف قانونی خود، در این حوزه پرمخاطره مشارکت دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان مطلب بالا خاطر نشان کرد: طرح حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان که از اسفند سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود و بنا به همه گیری ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ سرعت پیشرفت آن کاهش رفته بود از اواخر مرداد و اوایل شهریور سال پیش با توجه به پای کار بودن و حمایت ارگان ها و دستگاه های اجرایی ذیربط شدت یافت که در حال حاضر در مرحله پیشرفت کار قرار داریم.

امین شاهرخی در ادامه اظهار داشت: در این طرح، کودکان از سطح معابر و میادین شهر جمع آوری شده و تحت حمایت های اجتماعی قرار می گیرند که تواتمندسازی آنان توسط N.G.O های تحت نظارت بهزیستی انجام می شود. 

شاهرخی افزود: طرح جذب، پذیرش، ساماندهی و حمایت های اجتماعی از این کودکان در سال ۱۴۰۰ موفقیت آمیز بوده است که عامل این توفیق همدلی و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی مربوطه است و حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان عزمی همگانی می طلبد و بحمدالله در استان تهران چنین عزمی را شاهدیم.

وی در پایان حمایت از حقوق کودکان به ویژه کودکان محروم و کودکانی که در معرض آسیب‌های ناشی از بحران‌ها و نابسامانیهای اجتماعی و حوادث طبیعی هستند، وظیفه ای انسانی و اجتماعی برشمرد و افزود: بی‌تردید با توجه کافی به حقوق کودکان و سرمایه‌گذاری و برنامهریزی در امر آموزش، بهداشت و ارتقای سطح کیفی زندگی کودکان، امید برای دستیابی به دنیایی بهتر با آسیب های اجتماعی کمتر محقق می شود و بهزیستی و سایر دستگاه هایی اجرایی دخیل برای تحقق این امر با عمل به وظایف قانونی خود می توانند اثرگذاری ویژه را در جامعه بجای بگذارند.

کد خبر 37010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد