کرمانشاه جزو سه استان موفق کشور در کاهش آمار طلاق

استان کرمانشاه در چهار سال گذشته بیش از ۹ درصد کاهش طلاق و ۳۳ درصد کاهش ازدواج داشته است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از خبرگزاری خبرنگار ایرنا: معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه، این استان را جزو سه استان موفق کشور در کاهش آمار طلاق دانست و گفت: این در حالی است که در گذشته کرمانشاه جزو چهار استان اول کشور از نظر آمار طلاق بود اما اکنون رتبه ۱۵ کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مسعود پایدار» عصر سه‌شنبه در کارگروه فرهنگی اجتماعی استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: در چهار سال گذشته بیش از ۹ درصد کاهش طلاق و ۳۳ درصد کاهش ازدواج داشته‌ایم.

وی اشاره‌ای به آمار چهار ساله طلاق در استان کرمانشاه داشت و اظهار داشت: در این چهار سال میزان طلاق ۹ و سه دهم درصد کاهش داشته در حالی که میانگین کشوری حدود سه درصد بوده است.

پایدار در عین حال از کاهش آمار ازدواج نیز خبر داد و گفت: متاسفانه در چهار سال گذشته ۳۳ درصد کاهش ازدواج داشته‌ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۷ میلیون تومان جذب اعتبار کاهش طلاق داشتیم که با آن توانستیم حق مشاوره ۲ هزار و ۵۰۰ نفری که توانایی مالی نداشتند را پرداخت کنیم.

او افزود: سال گذشته همچنین پنج هزار زوج برای مشاوره طلاق از دادگستری به بهزیستی ارجاع داده شدند.

وی در خصوص سامانه تصمیم نیز گفت: طبق توافق با دادگستری تمام کسانی که می خواهند طلاق بگیرند باید مشاوره دریافت کنند و در سامانه تصمیم ثبت نام کنند.

پایدار با بیان اینکه ۵۰ درصد مردهای کرمانشاهی از مشاوره طلاق استفاده نمی کنند، گفت: همچنین میانگین سازش بعد از دریافت مشاوره در استان ۱۶ درصد است.

طبق آمار معاون پیشگیری بهزیستی، استان کرمانشاه ۸۷ مرکز مشاوره مجاز دارد که ۲۵ مرکز آن فقط در زمینه طلاق مشاوره می دهند.

پایدار همچنین از ارایه ۳۰ هزار مشاوره تلفنی در سال گذشته خبر داد و افزود:۵۰ درصد مشاوره ها خانوادگی است.

وی همچنین اشاره ای به شاخص دوام زندگی داشت و گفت: متاسفانه اوضاع کرمانشاه در این زمینه به خصوص در سال اول زندگی خوب نیست.

او افزود: از نظر طلاق عاطفی جزو چهار استان اول کشور هستیم.

تجرد قطعی دیگر موضوعی بود که پایدار به آن اشاره کرد و توضیح داد: افرادی که به ۵۰ سالگی می رسند و هنوز مجردند، تجرد قطعی دارند و از این نظر نیز جزو چهار استان اول کشور هستیم.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

کد خبر 36996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد