مراسم تجلیل از شهردار و اعضای شورای شهر یزد برگزار شد

مراسم تجلیل از شهردار و اعضای شورای شهر به منظور اقدامات انجام شده در خصوص مناسب سازی شهر یزد در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ دکتر علی محمد عطابخش ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران شورای شهر و همکاران شهرداری یزد با اشاره به دیدگاه مهندس جمال الدین عزیزی؛ شهردار یزد " شهر ما معلول است که افراد دارای معلولیت نمی توانند از خدمات شهری استفاده کنند " عنوان کرد: بنده به عنوان فردی که از دوران طفولیت دچار معلولیت بوده و به عنوان مسئول بهزیستی این دیدگاه را کمتر از مسئولین دیدم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ادامه ضمن تشکّر ویژه از مهندس نیکنام به خاطر طرح ها، برنامه ها و اقدامات بسیار خوبی که با همکاری همه عزیزان در این زمینه انجام داده اند عنوان کرد: شروع کار بنده مصادف شد با جشنواره ملی گردشگری معلولین در استان یزد و بنده این را به فال نیک می گیرم.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که برای اولین بار در استان یزد کلید خورد گفت: در این خصوص برگزاری اولین جلسه مناسب سازی کشوری در استان یزد، شروع تخصیص ارتقای مناسب سازی در استان، حضور مشاورین افتخاری معلولین برای پایان کار طرح هفت خوان و اخیراً هم طرح سیمرغ، مناسب سازی ناوگان حمل و نقل و تأمین وسیله نقلیه معلولین به ویژه معلولین ضایعه نخاعی را می توان نام برد.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد : املای ننوشته غلط گیری ندارد و تا کاری در استان انجام نشود نظری هم داده نخواهد شد. اگر جایی انتقادی صورت می گیرد این نشانه آن است که شما عزیزان کاری را انجام داده اید و بنده به عنوان مدیر بهزیستی از همه شما عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

 وی  تصریح کرد: انشالله که بتوانیم کاری انجام دهیم و امیدورام که دیدگاه ویژه شهردار محترم یزد در رابطه با معلولین به کل کشور تسرّی پیدا کند و افراد دارای معلولیت را مانند افراد عادی ببینیم و حق و حقوق آن ها را رعایت کنیم.

در ادامه مراسم، معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت : ما باید قدردان عزیزانی باشیم که واقعاً در مسیر دسترس پذیری معلولین در حوزه شهر اهتمام ویژه داشته اند.

وی با اشاره به تقدیرنامه هایی که با امضای مدیرکل بهزیستی استان یزد آماده گردیده گفت: هدایایی نیز برای شما عزیزان درنظر گرفته شده که به اعتقاد بنده، این هدایا ارزش معنوی فوق العاده زیادی دارد چرا که عزیزانی که برای افراد دارای معلولیت تلاش کرده اند آثار هنری شاخص و برگزیده راه یافته به جشنواره کشوری معلولین استان را دریافت خواهند نمود.

دکتر مسعود نشان در ادامه افزود: قیمت کارشناسی ارزیاب های کشوری در وجه شماره حساب معلولینی که خالق این آثار هنری بوده اند واریز می گردد تا تاثیر دوجانبه این کار محفوظ بماند چون ما معتقدیم که نقاشی کردن برای توانمندسازی، افزایش مشارکت اجتماعی و افزایش انگیزه و روحیه این عزیزان مفید است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد در پایان با اشاره به این که کار جلسات مناسب سازی شورای شهر و در رأس آن ها جناب آقای شهردار در سطح کشور شاخص و برجسته بوده و پیشنهاد بنده در خصوص موارد نهادینه سازی و پرداختن به این که چه تمهیداتی باید اندیشیده شود که ساز و کارهایی که فراهم شده باقی بماند است.

خاطره خوب از بهزیستی

در ادامه مهندس نیکنام؛ ضمن تقدیر از همکاران خود در شورای شهر عنوان کرد: در نهاد سیاست گذار اگر اتفاقی افتاده بدون نظر جمع و خرد جمع و همکاری همه عزیزان این اتفاق امکان پذیر نبود.

وی در ادامه با اشاره به خاطره خوب از بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی این امر همراهی کامل خود را در همه امور ابراز داشت و همین همراهی باعث شد اقدامات خوبی در این زمینه انجام گیرد که در این خصوص می توان به امضاء تفاهم نامه چند جانبه با صدا و سیما و حضور مترجمین ناشنوا در برنامه های تلویزیونی و همچنین بحث سرویس مدارس معلولین نام برد.

دسترس پذیری در کشور ما مورد غفلت واقع شده است

دکتر عباسی از دیگر اعضای شورای شهر خاطر نشان کرد: آن روزهای اول که بارقه هایی جهیدن گرفت ما هم این تصور رو  نداشتیم که روزی بخش مهمی از شهر، در عمل و مهم تر از آن در تفکّر مدیریت شهری مناسب سازی باشد و امروز یزد به نوعی در امر مناسب سازی در کل کشور زبانزد است.

وی در ادامه افزود: قطعاً ما راه طولانی را در پیش داریم و آن چیزی که قابل ارزیابی است شیوه حرکت است و این یک وظیفه نهادینه شده در مدیریت شهری است. در واقع هر نگاهی، هر تفکّری و هر جریانی که بخواهد ادامه دار باشد نباید دسترس پذیری را به عنوان یکی از پروتکل های مهم در مدیریت شهری مورد غفلت قرار دهد.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: متأسفانه دسترس پذیری در کشور ما مورد غفلت واقع شده و خوشحالیم که دوستان ما در استان یزد با همت و جدّیت خود پیگیری نموده و باعث شده که در بحث طراحی و اجرا هم این موضوع به عنوان یکی از مؤلفه های مهمّ مورد توجه قرار گیرد. امروز روز خوبی است چون در این دوره مدیریت شهری وقتی که به پشت سر خود نگاه می کنیم می بینیم که میراث و  سنّت حسنه ای را از خود به جا گذاشته ایم.

بسترسازی و ایجاد شرایط زندگی مناسب برای همه شهروندان جزء حداقل های یک شهر است

 در ادامه مراسم مهندس جمال الدین عزیزی عنوان کرد: واقعیت این است که در حقیقت کارهایی که انجام می شود وظایف مغفول مانده مدیریت شهری بوده و چیزی جز انجام وظیفه نیست و بنده معتقدم بسترسازی و ایجاد شرایط زندگی مناسب برای همه شهروندان جزء حداقل های یک شهر است که باید انجام شود.

وی افزود: حرکت بسیار خوبی در این زمینه شروع شده و خدا رو شکر به جایی رسیدیم که می توانیم خروجی ارائه دهیم. امروز جای خوبی هستیم ولی هنوز ایده آل نیست و کارهایی که تاکنون انجام شده در واقع حداقل هایی بوده که انجام شده به نوعی استمرار، نهادینه سازی، استانداردسازی، نگهداری و به ویژه کیفیت بخشی انجام فعالیت ها خیلی اهمیّت دارد.

در پایان شهردار یزد خاطرنشان کرد: سازمان ها خصوصاً سازمان های خدمات رسان در شهر باید با انسجام بیشتری در این حرکت حضور داشته باشند.

کد خبر 36995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد