در رسانه| آغاز اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل بهزیستی در استان گفت: در این برنامه کودکان سه تا شش سال برای جلوگیری از اختلالات بینایی در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و مراکز مثبت زندگی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

نرگس عسگری با اشاره به اینکه سه تا شش سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان محسوب می‌شود، افزود: اگر کودکان این دوره طلایی را از دست بدهند، دیگر نمی‌توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم‌بینایی و نابینایی می‌شود، جلوگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می‌شود.

عسگری با بیان اینکه معاینه چشم کودکان در این طرح با دستگاه انجام می‌شود و هیچ‌گونه تماس دست وجود ندارد، افزود: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله از اول آبان در سراسر کشور اجرا می‌شد که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا از تیرماه تا پایان پارسال در استان اجرا شد.

سال گذشته ۲۴ هزار و ۶۶۱ کودک سه تا شش ساله معاینه و از این تعداد یکهزار و ۲۷۰ کودک مشکوک، به پزشک متخصص ارجاع شدند که پس از معاینه تخصصی برای ۲۸۰ کودک کمک هزینه تهیه عینک از طرف بهزیستی پرداخت شد.

همچنین سال گذشته بهزیستی با پرداخت هزینه جراحی ۵۰۰ کودک که توانایی مالی نداشتند از نابینا شدن آن‌ها پیشگیری کرد.

کد خبر 36990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد