در رسانه/ توانمندی پایدار مددجویان بهزیستی با تسهیلات اشتغال زایی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی تسهیلات اشتغال زایی را عامل مهمی در توانمندی مددجویان و حل معضلات آن‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا، سال گذشته ۱۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی جذب شد.

فرگل صحاف در نخستین جلسه شورای مدیریتی بهزیستی استان در سال جاری، با اشاره به جذب ۱۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در سال گذشته ، اظهار کرد: در این زمینه ارتباط سازنده با صنعتگران استان نیز می تواند موثر واقع شود.
وی مشکل مسکن را از سایر مشکلات اقشار تحت پوشش این اداره کل دانست و گفت:در راستای تامین مسکن جامعه هدف، ۵۸۲ واحد مسکونی در سال ۹۹ به مددجویان واگذار شد که در این راستا ۱۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به این امر اختصاص داده شد.
وی با اشاره به عنایت ویژه ی خیران به جامعه هدف بهزیستی از جذب ۱۱۲۵ میلیارد ریال مشارکت های مردمی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این خدمات در قالب پویش‌های مختلف از جمله ایران همدل، پازل همدلی و غیره به صورت کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی جمع آوری شده است.
مراکز مثبت زندگی، بازوان اجرایی ادارات بهزیستی
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود، مراکز مثبت زندگی را بازوان اجرایی ادارات بهزیستی دانست.
وی با اشاره به افتتاح ۱۶۲ مرکز مثبت زندگی در سطح استان، بهزیستی را یکی از اداراتی برشمرد و گفت: بیشترین میزان واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی در راستای کوچک سازی دولت را داشته است که این امر نقش مهمی در گسترش ارائه خدمات الکترونیک ایفا کرده است.
وی اهمیت آموزش را در ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات در مراکز مذکور چشمگیر دانست و گفت: تعامل سازنده با مسئولین مراکز مثبت زندگی نقش موثری در روابط مطلوب بین مراکز و ادارات و در نهایت سطح کیفی زندگی مددجویان خواهد داشت.
اهدا تبلت به ۹۰ درصد از کودکان امداد بگیر
صحاف در بخش دیگر سخنان خود از اهدا تبلت به ۹۰ درصد از کودکان امداد بگیر تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.
وی همچنین راه اندازی سامانه ی فرزندخواندگی را از فعالیت های مهم بهزیستی دانست و دایورت شدن خطوط ۱۲۳ به مراکز استان و دو زبانه شدن مراکز پاسخگویی مذکور را از اهم فعالیت های امور اجتماعی بر شمرد.
تدوین سند بومی پیشگیری از خشونت استان، راه اندازی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان ، اولین مرکز ماده ۱۶ زنان استان و سامانه تصمیم از سایر فعالیت هایی بود که صحاف به آن اشاره کرد.
رتبه های برتر استانی و کشوری ثمره ی تلاش نظام مند
مدیرکل بهزیستی استان کسب رتبه ی برتر در جشنواره ی شهید رجایی و مقام اول جشنواره ی مهدویت را حاصل برنامه ریزی و تلاش نظام مند کلیه ی همکاران دانست.
وی با اشاره به کسب رتبه ی عالی بهزیستی آذربایجان شرقی در ۱۱ حوزه در سطح کشور اظهار کرد: در سایه تلاش مضاعف همکاران، با وجود دورکاری در ایام کرونا برای نخستین بار بهزیستی استان موفق به کسب رتبه ی برتر در هر دو بعد شاخص های عمومی و اختصاصی شد.
وی شتاب بهزیستی به سوی عملی کردن دولت الکترونیک را چشمگیر توصیف کرد و گفت: ۱۸ سامانه ی کشوری و ۲۰ سرویس نرم افزار استانی در این راستا راه اندازی شده است و جهت توسعه عملکرد کارکنان شاهد رشد ۱۰۰ درصدی دوره های آموزشی کارکنان در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ بودیم.
واکسیناسیون مقیمان کلیه مراکز توانبخشی استان
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از واکسیناسیون کووید۱۹ کلیه مقیمان مراکز توانبخشی استان خبر داد.
وی با اشاره به بازدیدهای منظم آنلاین از مراکز زیر نظر این اداره کل و ثبت کلیه اقدامات در سامانه، خرید وسایل و تجهیزات توانبخشی به ارزش ۵۴ میلیارد ریال را خاطر نشان کرد .
وی همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل این اداره کل را از سایر اقدامات عنوان کرده و گفت: در این راستا ۴ دستگاه خودروی جدید در سال گذشته خریداری شده و به ناوگان مذکور افزوده شد.
صحاف در بخش دیگر سخنان خود انتخابات را نماد مردم سالاری دینی در کشور و مشارکت در انتخابات را مهم عنوان کرد و از مجموعه مدیران و کارکنان خواست از هرگونه اقدامات غیراخلاقی در تبلیغات انتخاباتی پرهیز و در زمان اداری نیز از فعالیت های تبلیغی، بر له یا علیه کاندیداها خودداری کنند.
وی با تاکید بر لزوم رعایت عدالت بین کلیه همکاران، لزوم شناسایی نخبگان تحت پوشش و پرورش استعدادهای آنان را خاطر نشان کرده و گفت : تقویت عقاید دینی و ترویج فرهنگ غنی اسلامی_ ایرانی در بین فرزندان بهزیستی و سالمندان از اهم فعالیت هایی است که همواره باید مد نظر قرار گیرد .
وی در ادامه با اشاره به کاهش ارجاع شکایات مردمی، بر لزوم گسترش نظارت و بازدید از مراکز زیر نظر اداره کل تاکید کرد.

کد خبر 36959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد