فیلم | آغاز غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال

معاون پیشگیری بهزیستی گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ ساله در قزوین به منظور پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، غلامرضایی در گفتگوی خبر ۲۰ شبکه قزوین گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان ، هرساله در آبان ماه انجام می‌شد که امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور و احتمال شدت یافتن مجدد آن و به منظور استفاده حداکثری از زمان و فراهم شدن امکان تحقق و اهداف تعیین شده، زمان اجرای آن به اردیبهشت ماه تغییر کرد.
وی افزود: غربالگری بینایی کودکان براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه جاری آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد .
معاون پیشگیری بهزیستی گفت: مراکز مثبت زندگی به عنوان پایگاه ثابت غربالگری بینایی فعالیت می کنند و با معرفی این مراکز به دانشگاه علوم پزشکی از این پس کودکان چهار ساله که به پایگاه های بهداشتی مراجعه کنند، جهت غربالگری بینایی به این مراکز ارجاع می شوند.
غلامرضایی در خصوص نحوه اجرای این طرح در ایام کرونا گفت: طرح های غربالگری پیشگیری از معلولیت ها با توجه به دستور العمل های تدوین شده از سوی بهزیستی کشور اجرا می شود و خانواده ها با توجه به اهمیتی که اجرای این طرح در پیشگیری از نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی دارد باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به پایگاه های تعیین شده در هر شهرستان مراجعه کرده و از سلامت چشمان کودک خود مطمئن شوند
کد خبر 36942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد