رباط کریم| جلسه کمیته راهبری تامین مسکن خانوارهای دو معلول و بیشتر برگزار شد

جلسه کمیته راهبری تامین مسکن مددجویان و معلولین تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم با حضور معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران و نماینده بنیاد علوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سید احمد خادم با حضور در جلسه کمیته راهبردی شهرستان رباط‌کریم با اشاره به اینکه خانواده های دارای دو معلول و یا بیشتر شرایط بسیار متفاوت تری را دارا بوده و نیازمند حمایت همه جانبه بهزیستی و سایر ارگانها می باشند، گفت: یکی از مشکلات مددجویان و معلولان زیرپوشش بهزیستی داشتن مسکن مناسب است و باید ادارات شهرستانها نسبت به شناسایی خانواده‌های دارای دو معلولیتی و بیشتر اقدام کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه افزود: ضرورت دارد دستگاه‌های همکار مساعدت‌های لازم را در خصوص انجام تعهدات مرتبط طبق تفاهمنامه و قوانین مربوط به تامین مسکن معلولین به عمل آورند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم گفت: از مهمترین مشکلات مددجویان معلول بحث مناسب سازی و مبلمان شهری اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم با همکاری شهرداری اقدامات خوبی در این زمینه گام برداشته است.  

بهادر مهکی همچنین از دیگر مشکلات مددجویان معلول در زمینه مسکن را اقساط معوقه مسکن مهر عنوان کرد و گفت: نسبت به شناسایی خانواده‌های دارای دو معلولیتی و بیشتر اقدام نموده و ضرورت دارد دستگاه‌های همکار مساعدت‌های لازم را در خصوص انجام تعهدات مرتبط طبق تفاهم نامه و قوانین مربوط به تامین مسکن معلولین به عمل آورند.

مهکی عنوان کرد: بخش عهده مشکلات معلولین فاقد مسکن شهر نداشتن زمین مناسب جهت تامین مسکن می‌باشد که امیدوارم اداره بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های زیرپوشش با اجرای برنامه‌های متنوع و با استفاده از امکانات خیرین بزرگوار و نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های زیرپوشش اقدام می‌کند.


نماینده بنیاد علوی هم طی سخنانی خواهان تشخیص سهمیه به بهزیستی شهرستان رباط‌کریم جهت تامین مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر شد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم شهرستان رباط‌کریم تخصیص سهمیه جهت ساخت و خرید مسکن به معلولین و برخورداری خانواده ها از کمک های بلاعوض مالی و تامین زمین توسط دستگاه های همکار و انجمن خیرین مسکن ساز از ضروریات است.

کد خبر 36905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد