اشکذر | جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان اشکذر برگزار شد

اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان اشکذر با حضور فرماندار، معاونین فرماندار، کارشناس مسئول توانبخشی بهزیستی استان و رئیس اداره بهزیستی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اشکذر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان اشکذر؛ در ابتدای جلسه میرحاجی ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه به اهمیت تکریم سالمندان و لزوم ارائه خدمت به این قشر پرداخت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر گفت: بر اساس آخرین آمار، جمعیت شهرستان ۳۲هزار و۷۱۴ نفرهست در حالی که جمعیت سالمندان این شهرستان از این آمار 3 هزارو 555 نفر می باشد و از این تعداد 1849 نفر زن و 1706 نفر مرد هستند.

در ادامه حاتمی؛ کارشناس مسئول توانبخشی بهزیستی استان، به ارائه شاخص های سالمندان در سطح کشور، استان و شهرستان پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش، اعتبار، منزلت و احترامی که سالمندان در بین خانواده‌ها دارند و فرزندان وظیفه خود می‌دانند که در خدمت سالمندانشان باشند و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را برکت خانه و زندگی خود می دانند، درصد بسیار ناچیزی از سالمندان در حال حاضر در خانه های سالمندان به سر می‌برند و آنها نیز در شرایط جسمی خاص هستند که اکثر آنها در شرایطی هستند که امکان نگهداری برای آنها وجود ندارد.

کارشناس مسئول توانبخشی بهزیستی استان، تصریح کرد : حدود ۰.۳ درصد از سالمندان در حال حاضر مقیم خانه سالمندان هستند، این در حالیست که اکثریت سالمندان یا با همسر خود و یا با فرزندان خود زندگی می کنند.

 وی در ادامه درباره نحوه فعالیت خانه‌های مراقبتی کوچک گفت: سازمان بهزیستی استان یزد با توجه به رویکرد فعالیت خانواده محوری و کوچک‌سازی مراکز تجمعی شبانه‌روزی و همچنین توجه به رعایت حقوق معلولین قصد دارد خانه‌های کوچک و حمایتی و گروهی را برای معلولان ذهنی، جسمی و بیماران روانی مزمن و سالمندان گسترش دهد تا از این طریق خدمات بهینه‌ای به شیوه منسجم در محیطی عاطفی، اجتماعی و آموزشی مناسب در خانه‌هایی مشابه منازل عادی ارائه دهد؛ به طوریکه معلولان با بهره‌مندی از خدمات آموزشی حرفه‌ای و حتی تحصیل و شغل در صورت وجود بستر مناسب به سطحی از توانمندی و استقلال برسند.

در ادامه فرماندار شهرستان از سازمان بهزیستی به دلیل تعامل مطلوب در راستای آموزش به سالمندان تحت پوشش و برگزاری فعالیتهای مرتبط با سالمند، قدردانی نمود. 

وی همچنین به اهمیت ارائه مراقبت های سالمندی به منظور شناسایی و کاهش بار معلولیت در سالمندان نیز اشاره کرد.

لازم به ذکر است؛ یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه تصویب و پیگیری پیشنهاد یکی از خیّرین محترم در راه اندازی خانه های کوچک و نگهداری از سالمندان در شهرستان بود که پس از تصویب مقرر گردید بهزیستی شهرستان تا حصول نتیجه پیگیر موضوع باشد.

کد خبر 36896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد