اعلام آمادگی خانه صنعت‌، معدن و تجارت خراسان رضوی برای مشارکت فعال در رفع نیازهای مددجویان بهزیستی

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در دیدار با سرپرست بهزیستی استان، خواستار همکاری و تعامل گسترده‌تر این دو نهاد برای پوشش نیازها و مطالبات مددجویان بهزیستی شد.

حسین خانی‌زاده گفت: ما برای حل مشکلات مددجویان در زمینه‌ی اشتغال، معیشت، مسکن، کمک‌های درمانی و وام‌های گره‌گشایی آماده هستیم و اگر مشکلی مطرح شود به شیوه‌ی کارآفرینی حل می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما یک کانال اطلاع رسانی برای اعضا راه‌اندازی کرده‌ایم که ۱۲ هزار عضو دارد و می‌توانیم مواردی را که مورد نظر بهزیستی است در این کانال اطلاع‌رسانی کنیم.

خانی‌زاده گفت: بهزیستی باید دستور العمل تسهیلات و حق بیمه‌ی کارفرمایی را به مدیر این کانال اعلام کند تا ما به اعضا اطلاع‌رسانی کنیم و همکاران ما در بخش‌های تولید و تجارت در جریان قرار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه اندیشه نیکوکارانه در همه‌ی کارآفرینان استان موج می‌زند افزود: بهزیستی باید از زمینه‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات این جامعه‌ی بزرگ کارآفرینان حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت استفاده کند.

وی ضمن دعوت سرپرست بهزیستی خراسان رضوی به جلسه‌ی آینده‌ی این تشکل گفت: در این جلسه شما نیازهای بهزیستی را اعلام و درخواست‌های‌تان را مطرح کنید تا ما از طریق تریبون هایی که برای اطلاع‌رسانی داریم استفاده کنیم و مسیر همکاری را هموار سازیم.

خانی‌زاده با بیان اینکه ۵۶ واحد صنعتی در استان فعال هستند گفت: ۳۶ کرسی اطلاع رسانی در اختیار داریم که به بهترین نحو ممکن می‌توانیم زمینه‌های کمک به مددجویان بهزیستی را مهیا کنیم.

وی ضمن تأکید بر تلاش بهزیستی برای استفاده از این ظرفیت‌ها گفت: روابط عمومی بهزیستی استان و روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یک نشست هم‌اندیشی و تعاملی برگزار کنند و زمینه‌های همکاری نزدیک‌تر و نتیجه‌بخش‌تر برای کمک کارآفرینان به مددجویان و جامعه‌ی هدف بهزیستی را به روز رسانی و هماهنگ کنند.

در این دیدار سرپرست بهزیستی خراسان رضوی از تلاش‌ها و زحمات خیرین حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت استان تشکر کرد و گفت: ما زمینه‌های زیادی برای همکاری و تعامل فعال با کارآفرینان این حوزه‌ها داریم و کارشناسان بهزیستی این زمینه‌ها را تبیین خواهند کرد تا یک شیوه‌نامه‌ی دائمی در این موضوع تدوین گردد.

وی همچنین گزارشی از خدمات بهزیستی به جامعه‌ی هدف ارائه کرد و گفت: ما ۱۶۰ وظیفه‌ی احصا شده داریم که تقریبا تمام اقشار را پوشش می‌دهد و نیازهای متنوعی در مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی هست که توانمندان اقتصادی همان‌گونه که تا کنون همت داشته‌اند می‌توانند در رفع این نیازها، نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت:‌ کمک به مددجویان بهزیستی که از مظلوم‌ترین اقشار اجتماعی هستند علاوه بر رضایت وجدان و ارضا حس مسؤولیت اجتماعی کارآفرینان، امتیازات اقتصادی و پاداش معنوی هم در بر دارد.

کد خبر 36891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد