اولین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اداره کل بهزیستی استان برگزار شد

اولین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با ریاست دکتر حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ، اولین جلسه ی کمیته ی فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با ریاست دکترحاجیونی مدیرکل بهزیستی استان بوشهر و ترکمان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو کمیته به صورت مجازی برگزار شد.

دراین جلسه دکتر حاجیونی به بیان اعم اقدامات و مصوبات اجرا شده جلسات کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۳۹۹ پرداخت، و اظهار داشت: که در سال گذشته با توجه به موانعی که به دلیل ویروس کرونا ایجاد شد خوشبختانه فعالیت های کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر مختل نشد و توانستیم با رعایت اصول عملکرد قابل دفاعی را با توجه به شرایط داشته باشیم.

وی ادامه داد:تعداد ۸ جلسه در سال ۱۳۹۹ کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید که به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم تخصیص اعتبار ۳۰ درصد مصوبات کمیته فرهنگی اجرا نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: طرح و برنامه های اداره کل بهزیستی استان در راستای پیشگیری از اعتیاد در  سال ۱۴۰۰ با تمرکز بر آموزش خانواده ها به عنوان سرمایه های جامعه،تربیت مربی در دستگاههای عضو با توجه به شرایط خاص و کرونایی و نیاز به آموزش مهارت های زندگی در سنین متفاوت، گسترش برنامه پیشگیری از اعتیاد در جوامع محلی در قالب تیم های اجتماع محور، استفاده از ظرفیت سامانه شاد و همکاری آموزش و پرورش جهت آموزش ها به صورت مجازی،استفاده از پیام های کوتاه پیشگیرانه با هدف کاهش استرس کارکنان، رفتار ضد اعتیادی و تقویت عوامل محافظت کننده در خانواده و محیط کار در اتوماسیون های اداری خواهد بود.

در پایان وی اشاره نمود که در سال ۱۴۰۰ با برنامه ریزی و همکاری دستگاههای عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، تمرکز برنامه ها و فعالیت ها تنها در مرکز استان نخواهد بود و کلیه شهرستانها به خصوص مناطق محروم و آسیب دیده از این آموزش ها و برنامه ها بهره مند خواهند شد.

کد خبر 36890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد