روابط عمومی ها مراکز ایجاد امید در جامعه هستند

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان با حضوردکترعباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان ،اعضای شورای معاونین و مسئولان روابط عمومی بهزیستی در شهرستانهای استان کرمان مراسم بزرگداشت روز ملی ارتباطات و هفته بزرگداشت روابط عمومی به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد

در ابتدای این مراسم عبدالرحیم عبدالکریمی رئیس اداره روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ضمن گرامیداشت مناسبت های خرداد ماه، روز روابط عمومی را به همه همکاران این واحد تبریک گفت و از تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران روابط عمومی کلیه شهرستان ها در یک سال اخیر تجلیل نمود.
وی گفت: امروز 212 روز است که در خدمت همکاران در روابط عمومی هستم و در این مدت تلاش شد که با ایجاد تعامل و پیوند میان همکاران عزیز و جامعه هدف و مخاطبین ونیز مجموعه مدیریت سازمان بهزیستی رضایتی را ایجاد کنیم که یک ارتباط دوسویه و قابل قبول و دلپذیر باشد .
 رئیس اداره روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان حرکت به سمت روابط عمومی مدرن و امروزی، جدی گرفتن فضای مجازی و ارتباط چند وجهی با دنیای پیرامون  را از اهداف خود در این دوره عنوان کرد و گفت :  تولید بیش از 500 خبر، تولید بیش از14 کلیپ ،موشن گرافی و... ، ارتباط وسیع با رسانه ها ، فعال تر شدن فضای مجازی خصوصا در بخش شهرستان ها، راه اندازی صفحات اینستاگرام و آپارات در استان و کلیه شهرستان ها ، تولیدات مختلف سمعی و بصری در راستای معرفی خدمات سازمان و.... از  جمله کارهایی بوده که باتوجه به امکانات و توان موجود طی این مدت  انجام شده است.
وی کمبود نیرو و خصوصا نیروی متخصص و کمبود امکانات سخت افزاری خصوصا درشهرستان ها را از مهمترین مشکلات و چالش های روابط عمومی دانست و گفت : چندشغله بودن اکثر کارشناسان شهرستانی و ناشناخته بودن جایگاه و اهمیت روابط عمومی برای برخی از روسای شهرستان ها ازدیگر چالش های این حوزه می باشد..
در ادامه این نشست دکتر عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان ضمن تبریک هفته ارتباطات و روز روابط عمومی اظهار داشت : دنیا به هر دلیل به این جمع بندی رسیده که برای دسترسی به توسعه به ارتباطات و مقوله روابط عمومی با جدیت و از دید تخصصی نگاه کند. و خیلی واضح و روشن است که جامعه ای میتواند به توسعه و پیشرفت برسد که به این اصل مهم توجه کند.
وی افزود :  درهر جامعه ای که پیشرفت و توسعه انجام می شود پیشرفت ان جامعه به طور کلی مرهون مدیریت ان جامعه می باشد. اما اگر همان جامعه ارتباطش را با سایر جوامع قطع کند ، هرچه ظرفیت داشته باشد با شکست روبرو می شود. پس ارتباطات نقش اصلی در توسعه و موفقیت یک سازمان دارد.واگر یک سازمان و یا تشکل  بخواهد تخصصی و خوب و چابک و کارامد شناخته شود جز از طریق ارتباطات راه دیگری ندارد. اگر ارتباطات خوب نباشد سازمان نمیتواند خود را به خوبی معرفی کند و ماموریت خود را به سایرین بشناساند و نمیتواند شریک اجتماعی بگیرد . سازمان ما هم اگر ارتباطات خوب و علمی نداشته باشد نمیتوانیم مردم را اگاه کنیم و نمیتوانیم پیشگیری و یا درمان کنیم.باید از طریق ارتباطات اگاه سازی مردم به نحوی انجام گیرد که افراد پا در عرصه ای نگذارند که بعدها سازمان و جامعه دچار مشکل شوند.
صادق زاده در ادامه گفت: اگر بلد نباشیم که از ارتباطات به خوبی استفاده کنیم در نهایت مردم و جامعه چه خواسته و چه ناخواسته تولید مسئله ،مشکل و اسیب می کنند و بار سنگین ان به تنهایی بر دوش سازمان است که مسلما به تنهایی از پس ان بر نمی اییم و در اینجا یکی از دلایل شکست شکل می گیرد..
وی با بیان اینکه  سازمان  بهزیستی با توجه به ماموریت های تخصصی و اساسی و اصلی باید خودش را به دانشگاه ها ، نخبگان و خبرگان و شرکای اجتماعی وصل کند اظهار داشت : ما باید از طریق ارتباط با دانشگاهها و مراکز تولید علم و مراکز اموزشی و نخبگان اجتماعی و خیرین بتوانیم ماموریت های اصلی سازمان را تبلیغ کنیم. کار بهزیستی فقط رسیدگی به کودکان و زنان بی سرپرست و کلا مباحث حمایتی نیست ، اینجا یک مجموعه تخصصی است که باید این جنبهاز سازمان تقویت شود .
صادق زاده افزود : کافیست فقط روی یک واژه و یک ماموریت کار کنیم و آن کارکردن بر روی مسئله مهم پیشگیری است. اگر امروز شیوع اعتیاد در کرمان چهار درصد بیشتر از بقیه استان هاست و اگر در بحث اعتیاد زنان و دختران جوان رتبه اول کشور را داریم و در بحث طلاق و خشونت و محرومیت زایی نگرانیم اگر همین یک ماموریت را از طریق ارتباطات به سمت دانشگاه و نخبگان اجتماعی ببریم و شریک یابی اجتماعی بکنیم کار بسیار بزرگی کرده ایم . اگر بتوانیم در اسیب راببندیم تا اسیب جدیدی وارد نشود می توانیم اسیب های وارده را ازطریق شرکای اجتماعی  و دانشگاه ها به خوبی مدیریت کنیم.
وی اذعان داشت : بنده بارها در جلسات کشوری این نکته را بیان کردم که در واقع سازمان بهزیستی 189 ماموریت دارد که از این تعداد 3 یا 4 ماموریت حمایتی هستند که اگر این چند مسئولیت به یک مجموعه حمایتی واگذار شود و تمام بخشهای حمایتی در جامعه را به یک سازمان با یک ساز و کار مشخص واگذار کنیم  و موازی کاری و مشکلات موجود ان از بین می رود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی ماموریت های تخصصی زیادی از جمله پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی و خشونت و اعتیاد و طلاق و ... دارد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت:  بهزیستی یک سازمان تاثیرگذار است که در واقع فرمول سلامت اجتماعی را در جامعه ارائه می دهد و ما برای اینکه این سازمان تخصصی را معرفی کنیم باید شریک تخصصی و نخبه جذب کنیم. و برای این منظور باید مسئولین روابط عمومی فعال شوند و مقوله ارتباطات باید فعال شده و مهم دانسته شود که در این صورت ما قدم بزرگی برداشته ایم.

وی روابط عمومی راپیشانی  و قلب تپنده هر سازمان دانست  و افزود : اگر مدیری بهترین تصمیمات را بگیرد اما جامعه از ان بی خبر باشد اتفاقات خوبی نمی افتد مگر اینکه این تصمیمات و قدم ها از طریق شما و سیاست های شما به جامعه برسد. که در اینصورت ضمن اینکه
تنش هارا علیه سیستم گرفته اید امید را در جامعه ایجاد نمودید.جامعه ما به شدت به امید نیاز دارد. مردم باید ضمن امیدواری به ما اعتماد داشته باشند. در
 واقع امید این است که اگر امروز تصمیمات خوبی گرفته می شود شما انرا به خوبی به مردم برسانید.
صادق زاده  در ادامه گفت: . آنچه که ما را می تواند با وجود محدودیت ها از بن بست نجات دهد نوع مدیریت ما و
 استفاده از امکاناتی مثل فضای مجازی است که اگر بتوانیم عالمانه از ان استفاده کنیم میتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم وی اذعان داشت:  روابط عمومی حلقه وصل بین یک سازمان و جامعه و معرف سازمان و بیانگر ماموریت های تخصصی سازمان به جامعه می باشد روابط عمونی ها مراکز ایجاد کننده امید در جامعه هستند، مسائل اجتماعی نیاز به مداخلات اختصاصی دارند نه دلسوزی که این امر نیاز به اگاه سازی دارد تا اسیب های اجتماعی تعدیل شود و این کار مهم روابط عمومی هاست.
در ادامه این جلسه مسئولین روابط عمومی شهرستانهای استان انتقادات ،درد دل ها و مشکلات خود را با مدیرکل بهزیستی در میان گذاشتند ، صحبتهای تنی چند از اعضای شورای معاونین از بخشهای دیگر این نشست بود
و در پایان این نشست نیز الواح تقدیری توسط مدیر کل محترم به همکاران روابط عمومی اهدا گردید

روابط عمومی ها مراکز ایجاد امید در جامعه هستند

روابط عمومی ها مراکز ایجاد امید در جامعه هستند

روابط عمومی ها مراکز ایجاد امید در جامعه هستند

روابط عمومی ها مراکز ایجاد امید در جامعه هستند

روابط عمومی ها مراکز ایجاد امید در جامعه هستند

روابط عمومی ها مراکز ایجاد امید در جامعه هستند

روابط عمومی ها مراکز ایجاد امید در جامعه هستند

کد خبر 36871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد