اشتغال ۵۶ زن سرپرست خانوار در قالب گروه همیار

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت : ۵۶ زن سرپرست خانوار در قالب گروه های همیار به اشتغال دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده، عصمت نصیری قیداری در بازدید از گروههای همیار زنان سرپرست خانوار، گفت : عدم وابستگی به حمایتهای دولتی، توانمندسازی و خودباوری از دلایل مهم تشکیل و فعالیت این نوع گروه ها بشمار می آید.

وی افزود : ۳ گروه در شهر قیدار، ۲ گروه در شهر سجاس، ۲ گروه در شهر کرسف و یک گروه در شهرگرماب در زمینه های رشته بری، خیاطی، گلیم بافی، لحاف دوزی، چرم دوزی و پخت نان فعالیت می کنند.

رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده افزود : برای هر گروه بطور متوسط مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض با هدف تجهیز، ارتقاء و خرید مواد اولیه پرداخت شده است.

نصیری قیداری با بیان اینکه گروههای همیار متشکل از زنان سرپرست خانوار با اتکا به ظرفیت و مهارتهای خود روی پای خود ایستاده اند، عنوان نمود : اولین گروه همیار در سال ۸۶فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرد و هم اکنون نیز تعداد این گروه ها به عدد ۸ می رسد.

این مقام مسئول انگیزه و مهارت زنان سرپرست خانوار را از شروط اولیه برای تاسیس گروه همیار بیان کرد و گفت  : بمنظور اطمینان از توانمندی و استقلال زنان سرپرست خانوار، آنها میتوانند همچنان تا دوسال تحت پوشش بهزیستی باشند.

نصیری خاطر نشان کرد : در حال حاضر یک هزار و ۱۰۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند و ۸۲۸ خانوار مستمری بگیر بوده و مابقی از دیگر خدمات سازمان بهره مند هستند و در سال گذشته ۶ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار از معافیت سربازی برخوردار شدند.

وی تاکید کرد : ظرفیت سازی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و پشت نوبت از طریق اجرای برنامه گروه های همیار، آموزش مهارت های زندگی با همکاری مرکز پیشگیری سازمان به منظور فراهم آوردن زمینه های توانمندسازی پایدار و ارتقاء سطح بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های روانی- اجتماعی ویژه زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده ایشان، طرح غربالگری جسمی زنان سرپرست خانوار به منظور ارتقاء سطح سلامت زنان خانواده های تحت پوشش از اولویت های بهزیستی در برنامه ی  توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

کد خبر 36859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد