شهرستان همدان | مناسب سازی شرط اول ایجاد عدالت آموزشی و رفاهی برای افراد دارای معلولیت است

جلسه مشترک بهزیستی استان با آموزش و پرورش نواحی یک و دو همدان در جهت رعایت مناسب سازی در مدارس جدید الاحداث برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان رئیس اداره بهزیستی شهرستان در جلسه مشترک با مدیران آموزش و پرورش نواحی همدان گفت :مراکز و موسسات آموزشی که از آموزش و پرورش مجوز فعالیت دریافت میکنند بایستی قوانین و مقررات را رعایت کنند.

جعفری انتظام افزود: استفاده از بسته های تشویقی برای رعایت نکات مناسب سازی میتواند موثر باشد تا استفاده کادر و بویژه دانش آموزان از کلیه قسمت های موجود در فضای آموزشی مقدور گردد.

 رئیس بهزیستی شهرستان در ادامه خاطر نشان کرد: مناسب سازی شرط اول ایجاد عدالت آموزشی و رفاهی برای افراد دارای معلولیت است.  

معاون پشتیبانی ناحیه یک آموزش و پرورش نیز گفت: در ساختمان های اداری ناحیه یک و ناحیه دو کم و بیش عدم مناسب سازی از لحاظ رمپ ویژه افراد دارای معلولیت، آسانسور، ارتفاع غیر هم سطح و سرویس های بهداشتی مشکل وجود دارد ولی مناسب سازی  در مدارس استثنایی اکثرا رعایت شده است.

ذوالفقاری افزود:می توانیم از تجربه بهزیستی در صدور مجوز مراکز تحت نظارت استفاده کنیم و صدور مجوز برای مراکز غیر انتفاعی را به ایجاد دسترسی برای ورود آسان، تعبیه سرویس بهداشتی ویژه افراد کم توان  جسمی و جابجایی کلاسی که فرد دارای معلولیت در آن حضور دارد به طبقه پایین مشروط کنیم و با رعایت نکات حداقلی، هم ارائه خدمت کاهش نیابد و هم مسائل کمبود بودجه و اعتبارات پیش نیاید.

مهندس عبدالحسین نوری دبیر مناسب سازی استان همدان نیز با ارائه گزارشی از میزان رعایت نکات مناسب سازی در قسمت های مختلف آموزش و پرورش استان گفت: در زمینه ارائه مشاوره به کلیه دستگاه ها و مهندسین مشاور و  H.S.E بخش خصوصی که با دستگاه ها بویژه آموزش و پرورش قرارداد دارند آمادگی داریم تا در سطح عالی همکاری کنیم.

مهندس نوری گفت :در متن قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تصریح گردیده که در فضاهای آموزشی می بایست ضوابط شهرسازی در ارتباط با ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت رعایت گردد لذا قطعا بایستی علاوه بر بحث انجام وظیفه، جلوگیری از شمول عواقب قانونی مترتب بر عدم رعایت را مد نظر داشته باشیم.

در این نشست مقرر شد در اقدامی پیشگیرانه و فرصت ساز، از ۳ مدرسه در دست احداث بازدید مشترکی انجام شود و علاوه بر نظارت بر مناسب سازی های مورد نیاز برای ارائه خدمات شهری مانند خط کشی ها، ایجاد ایستگاه وسایل نقلیه و ... در منطقه استقرار این واحدهای آموزشی جدید با ارگان های دیگر مانند شهرداری ها مکاتبه شود.

همچنین مقرر شد دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان طی جلسات کارشناسی با تیم طراحی و نظارت فنی سازمان نوسازی مدارس نسبت به تبادل نظر تخصصی و تشریک مساعی در خصوص رعایت ضوابط اقدام نمایند.

کد خبر 36858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد