بیست و یکمین جلسه ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان برگزار شد

بیست و یکمین جلسه ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان استان با حضور نمایدگان دستگاه های ذیربط در بهزیستی استان تهران برگزار شد.

بیست و یکمین جلسه ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان برگزار شد
عنوان

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان مطلب بالا، خاطرنشان کرد:  ستاد توانمدسازی کودکان کار و خیابان استان متشکل از دستگاه های اجرایی و سازمان هایی است که در حوزه حمایت های اجتماعی فعالیت می کنند که از آن جمله می توان به دادستانی، استانداری، شهرداری، صدا و سیما، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط اشاره کرد که به عنوان مثال حضور رئیس گروه کودک و نوجوان شبکه پنج تلویزیون در این ستاد در راستای آگاه سازی جامعه است.

بیست و یکمین جلسه ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان برگزار شد

مهدی خانکه هدف از تشکیل بیست و یکمین جلسه این ستاد را بیان دیدگاه ها و نیازمندی های اعتباری و بودجه ای دستگاه های عضو اعلام کرد و گفت: سازمان های عضو ستاد طرح ها و برنامه های خود را به منظور پویایی بهتر ستاد ارائه کردند تا اعتبارات مورد نیاز و مکفی در سال ۱۴۰۰ به آن ها اختصاص یابد.  

خانکه در ادامه اظهار  داشت: در بیش از هفت ماهی که از اجرای طرح سامان دهی کودکان کار و خیابان می گذرد نزدیک یکهزار کودک شناسایی، ساماندهی و در مسیر توانمندسازی قرار گرفته اند.

بیست و یکمین جلسه ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان برگزار شد

*بهزیستی نهاد متولی ساماندهی کودکان کار و خیابان
سرپرست معاونت کودکان، زنان و خانواده دادستانی تهران نیز در حاشیه این جلسه بیان داشت: از بهزیستی به عنوان نهاد متولی در امر شناسائی، جذب و ساماندهی کودکان کار و خیابان تشکر می کنم.

فاطمه ابراهیمی در ادامه افزود: بهزیستی نهادی مادر در این حوزه است و دیگر دستگاه های اجرایی مستمرا پیگیر مباحث این ستاد هستند.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه  قوه قضائیه نهادی است که احکام قانونی مورد نیاز ستاد را صادر می کند، اذعان داشت: مهمترین انگیزه حضور عوامل این قوه در ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان، ایفای نقش پیشگیرانه از وقوع جرم و بزه است.


*عدم تلاش دستگاه ها میزان وقوع بزه را افزایش می دهد
رئیس اداره مشارکت اجتماعی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هم اظهار داشت: نیروی انتظامی از چنین جلساتی استقبال کرده و دلیل آن هم نقشی است که این نوع جلسات در کاهش وقوع جرم دارند، می باشد.

سعید روزبه در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه در این قشر از کودکان شاهد وقوع بزه هستیم  که اگر سازمان دخیل و حمایتی تلاش نکنند شاهد بیشتر شدن وقوع جرم نیز می شویم، پس باید همت بیشتر به کار بندیم.

روزبه در پایان با ابراز امیدواری از تلاش جمعی همه دستگاه های اجرایی عضو ستاد گفت: نیروی انتظامی هم در کنار همه ارگان ها و دستگاه های اجرایی، اقدامات امنیتی و انتظامی مورد نیاز را به سرمنزل مقصود می رساند.

بیست و یکمین جلسه ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان برگزار شد

*برنامه ریزی خوب برای ساماندهی کودکان کار و خیابان
معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز با تقدیر از بهزیستی، تشکیل جلسه هم اندیشی ستاد توانمندسازی کودکان کار و خیابان را  مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی خوبی برای ساماندهی کودکان کار و خیابان صورت گرفته که نشان از تعامل و همکاری مطلوب همه دستگاه های دخیل در این موضوع است.

سعید شرف دوست در ادامه افزود: تلاش جمعی ادارات و ارگان ها شایسته تقدیر است تا این معضل بزرگ حل و فصل شود.

شرف دوست در پایان با بیان اینکه شهرداری تهران هم برنامه های بسیاری برای حل این معضل دارد، اذعان داشت: در قالب ستاد همه برنامه های اعضا قابلیت اجرا دارند و هم پوشانی خوبی برای این چالش در سطح تهران شکل گرفته است.

کد خبر 36853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد