بستک | برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در طول سال اجرا می شود

رییس بهزیستی شهرستان بستک گفت : برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان با دستگاه و با رعایت پروتکل های بهداشتی در طول سال اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ ریس اداره بهزیستی شهرستان بستک در نشست هماهنگی اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان که در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار گردید، از اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان با دستگاه و با رعایت پروتکل های بهداشتی در طول سال خبر داد و گفت : سن طلایی درمان تنبلی چشم تا شش سالگی می باشد و کودکان ازسه تا شش سال در این طرح معاینه می شوند که خانواده ها لازم است در خصوص معناینه چشم کودکان خود اهتمام ویژه داشته باشند تا از سلامت بینایی کودک خود اطمینان حاصل نمایند.

وی گفت:  در سال گذشته تعداد 2 هزار و 805 کودک در سه پایگاه ثابت و سیار معاینه شدند که از این تعداد یک نفرمبتلا به تنبلی چشم بود و چهارده کودک عینک دریافت کردند.

ریس اداره بهزیستی شهرستان بستک اذعان داشت : در سال جاری نیز برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در سه پایگاه ثابت و سیار با توجه به رنگ بندی کرونایی شهرستان در شهرهای زرد و آبی اجرا خواهد شد.

دکتر فیروزی  رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک نیز با مهم ارزیابی نمودن این برنامه کشوری بیان داشت:  همواره طیفی از افراد درگیر بیماری بینایی هستند و این طرح می تواند از بسیاری از مشکلات بینایی پیشگیری نماید چرا که با تشخیص به موقع می توان مراحل بعدی درمان را پیگیری نمود.

. گفتنی است این برنامه هرساله توسط بهزیستی و با همکاری شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اجرا می گردد

کد خبر 36844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد